[WINNT] Windows 10 Pro, problem z IIS

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Windows 10 Pro, problem z IIS
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Mon, 23 Jan 2017 13:43:55 +0100
Witam,

Moim celem jest wskazanie na katalog na zupełnie innym dysku niż C i uruchomienie w nim strony WWW wykonanej w ASP z bazą danych MDB. Strona ma działać w sieci lokalnej. Czy da się to zrobić pod W10 tak jak to się dawało pod XP?

Mam z tym spory problem. Otóż po zainstalowaniu IIS nie ma kłopotu z zobaczeniem strony www zaadresowanej jako http://localhost. Działa też adres w postaci http://nazwa_komputera. Dotąd jest wszystko ok. Oba wywołania prowadzą do ścieżki %SystemDrive%\inetpub\wwwroot.

W następnym kroku postanowiłem założyć eksperymentalnie nowy serwis WWW wskazujący na w/w katalog. Dałem nazwę hosta jako "test". No i teraz kłopot bo adres http://test nie działa. Przypuszczalnie nazwa jest szukana w zewnętrznych DNS zamiast lokalnie - nie wiem nawet jak to sprawdzić.

Sprawdziłem sytuację pod Windows XP, gdzie od lat używam IIS bez problemów. Tam adresowanie powinno wyglądać w postaci http://nazwa_komputera/test. Pod XP utworzyłem na dysku D katalog "site" a w IIS utworzyłem serwer wirtualny z nazwą hosta "test" wskazujący na tenże katalog. Powyższy URL prowadzi do D:\site

Niestety pod W10 działa to inaczej bo następuje próba łączenia z podkatalogiem %SystemDrive%\inetpub\wwwroot\test. Nazwy hostów są ignorowane.

--
Pozdrawiam,
Marek