Pojedy�czy systemowy HDD + kolejny do�o�ony HDD = RAID1

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Pojedyñczy systemowy HDD + kolejny do³o¿ony HDD = RAID1
From: "ggs" <ggs_@_konto.pl>
Date: Thu, 15 Dec 2016 17:49:22 +0100
Jest taka sytuacja.

Padł jeden z dysków z RAID1 , po czym amator tak porobił , że informacja o
macierzy RAID (Intel RST) tez zniknęła.
Pozostał sprawny jeden dysk który bez problemu działa w trybie AHCI. Lepiej
wiadomo jednak mieć to w RAIDzie.

Spadło to teraz na mnie ale troche nie mam pomysłu

Oczywistym jest , że mozna by sklonować obecny pojedyńczy na nowo stworzoną
macierz RAID1 no ale:

- trzeba być na miejscu
- i miec kolejny dysk

To jest Windows Server 2012 więc pomyślałem że może by skorzystać z Puli
Magazynów (Storage Spaces) lecz nie moge nic zrobic z obecnym dyskiem
systemowym . Nowy pusty HDD wszędzie jest widoczny.

Czyli po prostu zapytam - jest szansa zrobic programowo Windowsowy RAID1 tak
aby obecny systemowy boot HDD był w RAIDzie1 razem z pustym nowym bez
klonowania albo reinstalki?