Re: [WINNT] Dziwne rozpoznawanie rozmiaru pamieci na karcie /Win10/

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Dziwne rozpoznawanie rozmiaru pamieci na karcie /Win10/
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Sat, 10 Dec 2016 16:23:10 +0100

Użytkownik "Zb. Drwiega" <zdrw.cotrzebausun@usunsecochcesz.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:o2h2b1$6nr$1@mx1.internetia.pl...

Karta pamieci Toshiba 32GB  40MB/s  , Win10

W "Narzedzia Administracyje systemu Windows" /Menu Start/
zarzadzania komputerem (Zarzadzanie Komputerem) karta widziana jest jako 32GB Natomiast równolegle,w tym samym czasie poprzez System (Ten Komputer, z pulpitu)
jest tylko 8GB
Co moze byc tego przyczyną? Zechce ktoś podpowiedzieć ?

Wadliwy sterownik, wadliwy kontroler na karcie, wadliwy czytnik... wadliwy system plików/wolumin alias partycja... Wirus, HGW...

Czy mam reklamowac kartę?

Sprawdź ją na sprawnym na pewno sprzęcie.
Jak i na nim wyjdzie, że jest be, to wtedy reklamuj.
Victoria, w trybie odczytu, powinna wskazać, czy z dyskiem/kartą jest dobrze, czy nie.
http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/narzedzia_dyskowe/Victoria.html
Pamiętaj zaznaczyć opcję pobierania bezpośredniego! I wybierz wersję 4.47, wcześniejsze mogą nie działać pod 64-bit. Program może wymagać praw admina/roota. Jeśli Victoria pokaże niewłaściwą pojemność, to czytasz na własne ryzyko, choć sam odczyt wielkiej krzywdy zrobić nie powinien, bo nie będzie następowało nadpisywanie danych.

Edit po 0.5 godz....:
PS.
Tiiaaa.....

Zamiast plików zdrowych jest kilka nieczytelnych i 17szt FOUND.CHK (!!!)
Grrrr!!!

Wygląda na to, że próbując chkdsk na niesprawnym nośniku, pożegnałeś się z danymi, które można było odzyskać, gdyby nie macać karty zbyt gorliwie. Kardynalna zasada w takich sytuacjach, odstąpić od niej można tylko wtedy, gdy dobrze się wie, co się robi - NAJPIERW czytamy (i zabezpieczany na innym nośniku), POTEM naprawiamy. NA ZDROWYM systemie! Dlaczego? To proste wbrew pozorom - jeśli system plików jest uszkodzony, mogą też być błędnie opisane metastruktury. W systemie FAT32, jaki jest na karcie, katalog główny, inaczej niż w FAT12/16, jest alokowanym plikiem, początek jest wektorowany w bootsektorze, a kontynuacja w tablicy FAT. Pachnie mi to podwójnym zamazaniem, zarówno katalogu głównego, jak i samej tabeli FAT, a kto wie, czy i wektor w bootsektorze nie padł, może się zdarzyć przy wadliwej geometrii woluminu. Jeśli chcesz coś jeszcze odzyskać, nic już nie grzeb, leć z tym do dobrego informatyka-pasjonata, przyszykuj być może kratę browca, i licz się z tym, że dane jednak przepadły. Proces naprawy przez chkdsk mógł bowiem porozwalać FAT, która ma rozpisane położenie wszystkich fragmentów pliku. A jej ręczne odtwarzanie, bo teraz, to raczej żaden automat ci tego już nie wyprostuje, to kurewsko mozolna robota. Ja za proste odzyskanie pliku z fragmentów rozrzuconych po wolnym obszarze dysku, gdzie zostały zamazane metadane, wziąłem pół koła, bardzo tanio, bo laby sobie liczą nawet czterocyfrowo. CHKDSK z Windows, już od NT4, NIE JEST panaceum na wszystko. Miałem własny przypadek, że naprawa chkdsk trwale zaprzepaszczała dane, takie akurat było uszkodzenie. Trzeba było je najpierw sczytać, co szło nawet bez większych problemów, dopiero potem naprawa. Dodatkowo, jeśli w systemie jest wadliwy ster, bądź wirus, może on rzeźbić własne procedury dostępu do plików i w tym momencie, jak coś jest nie-halo, to można naprawdę sobie zrobić krzywdę z danymi. Dlatego wszelkie naprawy MUSZĄ być robione NA ZDROWYM systemie.
Dlatego koniecznie sprawdź "sporny" system, czy jest zdrowy.

Dobra, tyle ode mnie, jeśli koledzy z grupy widzą to inaczej, to podpowiedzcie proszę - nie zastrzegam sobie nieomylności.

--
...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.