Re: [WINNT] Win 7 problem z dyskami SATA.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Win 7 problem z dyskami SATA.
From: Swift <pawprac@gmail.com>
Date: Tue, 15 Nov 2016 09:06:27 -0800 (PST)
W dniu wtorek, 15 listopada 2016 07:42:52 UTC+1 użytkownik ggs napisał:
> Teraz to wlasnie wygląda normalnie jak powinno. ATA Channel 0 i 1 to
> podskladniki nadrzednego Standardowego podwójnego..... czyli Marvell. Dysk
> zapewne siedzi w ICH10 więc aby go zobaczyc zainstaluj jednak narzedzie
> Intela , nie tylko sterowniki.
>
> --

Dziękuję :) To mi wiele wyjaśnia. Tak to jest - przez lata siedziałem w
OpenVms, taktując WIN raczej per noga i stąd moja rażąca zapewne niewiedza.

Rzeczywiście dysk siedzi w ICH - 10R (82801JR), ale nie sądziłem, że WIN 7 (czy
8 i 10 też ?) jest w stanie zobaczyć w MU, w gałęzi "Kontrolery IDE..."
wyłącznie sam kontroler, ale już podpiętego w AHCI dysku nie.
Dysk, jako urządzenie fizyczne oczywiście widzi w gałęzi "Stacje dysków".
Zapewne też dlatego taki MHDD widzi ten dysk jako urządzenie, potrafi go
przetestować, ale nie widzi żadnych jego ustawień, ani też nie pokazuje
aktualnego trybu pracy ?