Re: [WINNT] Co to jest COM Surogate?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Co to jest COM Surogate?
From: Robert Winkler <noone@nowhere.org>
Date: Tue, 13 Sep 2016 07:44:36 +0200
Czyli brakuje na moim komputerze jakiejś biblioteki. Dziwne, bo jakiś
czas temu instalowalam 8.1 na nowo i ten COM Surrogate też wyskakiwał w
procesach. Adam pisze, że to Blaster. Czytałam ostatnio gdzieś, że ten
proces siedzi w dllhost.exe. Menadżer zadań też mi wskazuje ten plik
dllhost.exe. Jak usunęlam dllhost.exe to po ponownym uruchomieniu
komputera miałam czarny ekran i musialam przywracać system. :D
Człowiek uczy się na swoich błędach, ale ten proces mnie intryguje i nie
mogę doprowadzić do tego, żeby mi się nie pokazywał w uruchomionych
procesach.

Kto powiedział, że brakuje ci jakiejś biblioteki?
Plik dllhost.exe znajdujący się w C:\Windows\System32
czyli inaczej mówiąc proces COM Surrogate
jest elementem systemu operacyjnego
i obecność kilku jego kopii na liście procesów w Menadzerze Zadań
jest jak najbardziej pożądanym zachowaniem systemu.
Zabijając ten proces i usuwając ten plik z dysku dllhost.exe
tylko sobie szkodzisz.

Oczywiście COM Surrogate może być też wykorzystany
przez szkodliwe oprogramowanie,
ale to samo dotyczy się dysku gdzie wirus może ukrywać swój kod,
pamięci gdzie przechowuje dane,
albo procesora, którego używa do wykonywania szkodliwych operacji.
Z tego powodu nie wymontowujesz jednak z komputera dysku, pamięci ani procesora.

--
Robert