[WINNT] Problem z odświeżaniem ikon w Windows 10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Problem z odświeżaniem ikon w Windows 10
From: arek <djank@wp.pl>
Date: Sat, 2 Apr 2016 12:00:02 +0200
Witam,

Występuje taki problem, że za każdym razem kiedy odpalam win10 ikony "dogrywają się" z wyjątkiem tych na pulpicie . Problem występuje w folderze, który stworzyłem dla skrótów Aplikacje, a także kiedy otwieram listę programów zainstalowanych w :Programy i funkcje". Plik iconcache w win10 jest bardzo mały w porównaniu z tym z XPka czy Visty, dlatego raczej nie można stosować tu podobnych rozwiązań. Pamiętam, że w XPku miałem podobny problem ale poradziłem sobie wpisując odpowiednie klucze w rejestrze. Wyglądało to tak:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
wartosc ciagu "Max Cached Icons" = np. 4000

Taki wpis spowodował, że ikonki przestały się "dogrywać".
Oczywiście w moim win10pro64bit nie robiłem tego, bo to myślę bardzo odmienny system, a z win8.1 nie miałem doświadczeń. W win10 występuje wiele plików iconcache' a nie jak w XP czy win7 tylko 1.

W necie znalazłem poradniki: how to rebuild iconcache in windows 10, a nawet aplikacje, które automatyzują całą procedurę, ale chciałbym zapytać grupowiczów czy mieli już podobne doświadczenia i czy też spotkali się z tym problemem?

Pozdrawiam.

  • [WINNT] Problem z odświeżaniem ikon w Windows 10, arek <=