[WINNT] Virtualny XP na 7-ce

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Virtualny XP na 7-ce
From: JaNus <bez@adresu>
Date: Fri, 4 Mar 2016 19:24:12 +0100
Tekst postcrossuję na pl.comp.os.ms-windows.winnt  oraz powtarzam na
microsoft.public.pl.windows
Oto pytanie:
Uparcie unikam przesiadki z 7 na 10-kę, ze względu głównie na możliwość
odpalenia virt-XP, ale ów uparcie nie chce łyknąć programów, które na
"zwykłym" Win-XP chodziły bez zastrzeżeń. Nazwa programu nic Wam nie
powie, za-działania odmawia kilka, i właśnie mam nadzieję że pomożecie
znaleźć jakieś rozwiązanie.

Jeden z programów jest jeszcze DOS-owy, nie wymaga żadnej tam
instalacji, na "zwykłym" XP wystarczyło go skopiować, a następnie we
właściwościach skrótu do niego - ustawić kilka parametrów. Na systemie
wirtualnym - działać nie chce, a system wyrzuca komunikat, że "nie udało
się go uruchomić".
Inny program, Plus-Q, wymaga instalacji, i już na tym etapie się wykrzacza.
Czy są to sprawy "znane, rozpoznane i rozwiązane", czyli jest jakiś
zestaw tzw. "małpich chwytów" - które pozwalają wybrnąć z kłopotu?

A może pójść należy inną jeszcze drogą:
mam virtualkę PC oraz też v-XP zassane z witryny MS-oftu, ale, że to
drugie jakoś nie do końca udaje "zwykły" XP-ek, to może mam na "maszynie
wirtualnej" odpalić płytkę z instalacją XP, i wtedy postawi się system
XP, który będzie wolny od tej chimeryczności?

Jeśli taki, to będę miał jeszcze parę pytań.

PS.: Za dotychczasowe wyjaśnienia na microsoft.public.pl.windows z dnia
2016-03-04 o 15:40, dziękuję Adamowi - nadal nie wszystko zajarzyłem  :(
Jego wyjaśnienia dostępne są tu:
https://groups.google.com/forum/#!search/messageid$3A56d4bdb2$240$2422840$2465785112@news.neostrada.pl/microsoft.public.pl.windows/ddbEkaDdQJ0/buHm7ggVCQAJ

  - sygnalizuję że "coś" już napisano, aby tego nie powtarzać...