Re: [WINNT] Windows 8/8.1/10 na komputerze z 2008 r.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 8/8.1/10 na komputerze z 2008 r.
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Thu, 3 Mar 2016 10:31:14 +0100

Użytkownik "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl> napisał w wiadomości news:56d7ed29$0$699$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nb7aki$o57$1@node2.news.atman.pl...
Duże przezegarowanie (o ponad 1 GHz), dla mnie maszyna niepewna w dziedzinie stabilności. Ale załóżmy, że to punkt wyjścia, to bez problemu.

Te procki świetnie się kręciły. +60 % na fabrycznym chłodzeniu i napięciu.

Sporo było proców, co dawały radę. Z drugiej strony... miałem (a może mam? Tylko bym remanent musiał zrobić) płytę, gdzie nominałem było FSB 200 MHz, na 201 ruszyła, na 202 niekiedy ruszyła, na 203 już milczała. Miałem też przypadek, tej płyty już nie mam raczej, że JEDYNĄ mozliwością, aby całość ruszyła, procek chyba 200 MMX, było mu dopieprzyć 250 MHz, czyli jak dla niego dość sporo, oraz dać mu na rdzeń aż 3.5V. Czyli dopiero nastawy na spory OC zadziałały. I trzeba je było dać razem, gdyż inaczej nic z tego, czyli ani samo napięcie, ani OC. Ale, co kraj to obyczaj. Ale i miałem płytę, której trzeba było zejść poniżej nominału, powód nieznany.

Dawno go nie używałem, więc nie wiem, czy po tylu latach ciągle jest stabilny.

Jeśli nic się zanadto nie sparciało, to powinien IMHO zabanglać. Sprawdzić, czy nie zakurzone, polatać na biegu jałowym z kontrolą wprost z BIOSu (wiatrak i termometr), czy nie rośnie, jak nie, to jadziem. Elektronika, to jednak nie samochód, nie starzeje się tak bardzo, jeśli nie jest używana i nie zżera jej nadmierna wilgoć. Ale też, auto w suchym chłodnym garażu powinno nawet po długim postoju ruszyć. Myslę, że możesz go bez większych obaw użyć, jak był używany. W końcu, jak "katarynę" odstawisz do szafy na parę lat, to po wyjęciu jestem pewien, że śmiało możesz "napluć w sitko" zaraz po włączeniu i z pewnością dowołasz się do jakiegoś DX-a.

to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.