Re: [WINNT] Udostępnianie folderu Win-7 / Win-XP

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Udostępnianie folderu Win-7 / Win-XP
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Thu, 4 Feb 2016 22:30:09 +0100
Dnia Sun, 31 Jan 2016 21:38:25 +0100, JaNus napisał(a):

> No ale system chce to zrobić dla "osób" właśnie. Przyznam, że nie
> rozumiem tego MS-wymysłu, i mam wrażenie, że programiści tu po prostu
> ocipieli! No bo ja też chciałbym udostępnić folder dla wybranych
> komputerów. Zaś aby inne,też wiszące na tym samym Wi-Fi, nie miały do
> niego uprawnień.

To masz ochotę robić to - za przeproszeniem - od dupy strony. Jeżeli dany
użytkownik ma uprawnienia do dostępu do danego udziału sieciowego, to
niezależnie od tego, czy dostaje się z laptopa, telefonu czy tabletu - ma do
nich dostęp. Weryfikacja następuje bowiem poprzez sprawdzenie, czy dany
user, stosując dane hasło ma prawo dostępu i co z danymi może robić.

Poza tym - OK - per urządzenie. Zakładamy, że taka opcja istnieje. Ktoś w
domu korzysta sobie z takowego dostępu, jest cudownie, pięknie i ładnie.
Podbijam do komputera, który dostęp do udostępnianych danych ma. Nie muszę
się wbijać na profil danego użytkownika - odpalam sobie pingwina live z USB
i grzebię po zasobach, ile dusza zapragnie. Gdzie sens?

(ciach…)
> [...]
> linijki tekstu, z miejscem na kilkanaście liter, i gdy ją klikniesz, to
> rozwija się kilka linii z nazwami, które możesz  _wybrać_  właśnie.
>
> A co do "łopatologicznie, krok po kroku mógłby opisać" - to jest to dość
> spory kawałek roboty, na długie zimowe wieczory ;)  - ciut sporo
> oczekujesz. Napisz gdzie masz niejasność, czyli wykaż "wkład własny"!
>
> Mi pomogły nie tyle rady, bowiem generalnie to wskazywały one miejsca,
> co do których już wcześniej dałem sobie radę, ale na duchu podniosło
> mnie przekonanie osób mnie naprowadzających, przekonanie, że "da się".

Co do samego udostępniania - przyznaję, że z wynalazku pt. „Grupa domowa”
nie korzystałem i nie korzystam. Zakładam konta użytkowników na maszynie
udostępniającej, przydzielam odpowiednie uprawnienia danym użytkownikom czy
ich grupom na maszynie udostępniającej, wyłączam im możliwość logowania
lokalnego na udostępniającej i mapuję na ich stacjach zasoby. Koniec
filozofii.

[ Nie tyle groźny jest rosyjski czołg, co jego pijana załoga.              ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]