[WINNT] xp, menu kontekstowe, open with, lista użytych aplikacji do otwa

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] xp, menu kontekstowe, open with, lista użytych aplikacji do otwarcia pliku
From: "maniek" <spam@spam>
Date: Wed, 6 Jan 2016 13:39:49 +0100
Swego czasu powyłączałem za pomocą "regsvr32 /u wmpshell.dll" dodawanie do menu śmieci od WMP.
I prawdopodobnie to spowodowało zamieszanie.
Teraz jaki należy wykonać manewr (bez przywracania śmietnika od WMP) aby dla dowolnego rozszerzenia czy jest zarejestrowane czy nie w menu kontektowym pod poleceniem "Open with" pojawiała się lista programów, którymi próbowałem otwierać dany plik. Dziwnym trafem dla rozszerzenia AVI w ogóle zamarła mi ta lista nic tam nie dodaje, zapewne to wyrejestrowanie biblioteki dll to spowodowało. Dla rozszerzenia MP4 pamięta tylko dwa programy (nie wiem skąd akurat ta liczba tylko 2 programów do zapamiętania się wzięła) i już ich nie potrafi automatycznie "odświeżyć" przy próbie otwarcia kolejną aplikacją.

Dla MP3 natomiast widzę, że lista się z każdym programem, którym próbuję otworzyć plik się wydłuża.
http://www.imagebam.com/image/ea4d17456848219
Nie sprawdzałem dalej ile jeszcze jest w stanie pomieścić programów na tej liście.

Gdzie odetkać tą listę dla AVI? Aby próba otworzenia czymkolwiek pliku AVI skutkowała, że będą się tam one kolejno dodawać. Jak zrobić aby dla MP4 łapało na listę kolejne programy? A nie jak obecnie łyknęło tylko 2 i zamarzło.
Gdzie usunąć potem te programy w rejestrze z tej listy "open with"?

Próbowałem wskazywanym ostatnio tu:
http://www.nirsoft.net/utils/file_types_manager.html ale nie doszukałem się tam takich funkcji.
Zapewne trzeba będzie ręcznie w rejestrze grzebać.
Proszę wskazać gdzie konkretnie.