W dniu 2015-12-14 o 14:39, Piotr B. (pb2004) pisze:
odblokowanie (mimo posiadania innego antywirusa) WinDefendera, nieomal
Sprawdź w sekcji „Zabezpieczenia i Konserwacja” Panelu sterowania
czy ten antywirus prawidłowo informuje o swoim działaniu system.
Możliwe że jego stan tam jest wyłączony lub w ogóle go nie ma. W
takim wypadku jeśli antywirus daje taką możliwość wyłącz całkowicie
jego funkcje ochrony i włącz ponownie co powinno spowodować
poinformowanie systemu o jego stanie i w konsekwencji wyłączenie
przez system Windows Defendera.
Informuje i działa. Natomiast po ręcznym wyłączeniu Defendera, stan
jego powrócił do postaci prezentowanej w systemie sprzed
aktualizacji. Tzn nie da się włączyć, gdy w systemie pracuje
zewnętrzny antywirus.
Dziwne bo to jest niemożliwe z założenia. System jest tak
zaprojektowany że gdy antywirus firmy trzeciej ma odpowiedni status w
w/w miejscu to Windows Defender jest wyłączany. Gdy status 3-rd party
antywirusa się zmieni na niepoprawny to WD jest włączany ponownie.
Pewnie jakieś zawirowanie spowodowane aktualizacją. Jak by nie było -
teraz wszystko już jest po staremu, czyli Defender nie tylko wyłączony
ale wręcz zablokowany.
|