[WINNT] Vista -zmiana partycji // Obraz partycji systemowej

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Vista -zmiana partycji // Obraz partycji systemowej
From: peter <ToJestTo@nic.nie.wiem>
Date: Fri, 20 Nov 2015 20:02:19 +0100
Proszę o reedukację w temacie Visty

Mam jeszcze na jednym komputerze leciwą Vistę.
Na dysk systemowy zarezerwowano 50 GB.
Od dłuższego czasu przy każdej aktualizacji woła - brak pamięci. Usuwałem już wszystko co się dało. Niestety jestem już po ścianą. Folder winsrs rozrósł się do 30 GB!. Podobno nie powinno się tam usuwać plików bo to są kopie powstałe w czasie aktualizacji.

Obok C: mam D: (10 GB) z linuxem już niepotrzebnym. Chciałbym dysk C: zwiększyć
o te 10 GB.

Czy w Viście są narzędzia systemowe do zmiany partycji, tak jak w 7 i 8 ?
Jeżeli nie to czym to zrobić.

Przed zmianę partycji, dla bezpieczeństwa, należałoby zrobić obraz partycji C:.
Czym to zrobić dla Visty.

Tak przy okazji, a jak potem usunąć niepotrzebnego gruba

--
 Peter