Re: [WINNT] Zona i komputer. Ile system potrzebuje ramu?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Zona i komputer. Ile system potrzebuje ramu?
From: "P03" <paskuda@bandits.invalid.org>
Date: Fri, 20 Nov 2015 11:49:52 +0100
Witam

Niestety przez jakiś czas musze dzielić komp z żoną.
Niestety małżonka ma zwyczaj otwierania 15-20 zakładek
+ office
+ coś tam jeszcze.
Efekt marudzenie żony że komp muli.
A jak ma k*(^&*(&( jak ma tylko 4 GB RAM.
Mi wystarczało :)

Pytanie numer jeden
Gdzie mogę sprawdzić w systemie (ewentalnie jaki program)
historie wykorzystania zasobów systemu.

Pytanie numer dwa
Jak się liczy wykorzystanie RAM-u.
Ile ile windows tak naprawdę potrzebuje/
Jak mam czytać dane z managera zadań?

Generalnie chodzi mi o coś takie że.
Mam 4GB ramu
Windows bierze 500MB
Patrze w Managera/ coś innego  office zabrał mi 100 MB
Wiec na Internety zostaje mi 3400MB
I nie da się otworzyć 30 zakładek jeśli każda ma po 150 MB
Koniec kropka.

Pytanie numer trzy.
jest w tym logika czy to jakoś inaczej się liczy

IMHO to liczenie nie ma sensu, raczej patrzymy w manuala
od płyty głównej - ile maksymanie możemy zainstalować pamięci,
potem w cennik sklepu z częściami komputerowymi i z porównania
potrzeb płyty i możliwości portfela wychodzi że potrzebujemy
zakupić 16 GB RAMu.
Chyba że chcesz stworzyć taki nowoczesny sprzęto co to
w profilu dla żony będzie dysponować 1 GB RAMu a dla
Ciebie 32 GB.
:-)

--
P03