Re: [WINNT] Outlook.com i Skype

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Outlook.com i Skype
From: "sz" <wez.wypierdalaj@outlook.com>
Date: Wed, 18 Nov 2015 00:20:53 +0100
Niestety nie działa, nadal jestem automatycznie logowany do Skype. Ale wiesz co, podsunąłeś mi pomysła, tyle że nie wiem jak za to się zabrać.

Mam następująco. Mam nadzięję że nie zamotam.

Uzywam Firefoxa. W FF mam przypiętą na stałe zakładkę z Outlook.com (adres https://dub125.mail.live.com/default.aspx ...). Firefoxa mam tak ustawionego, że zapamiętuje mi hasła do logowań, w tym do tejże poczty. Jak Foxa wyłączę i potem znowu włączę, to zawsze mam przypiętą zakładkę z outlook.com już zalogowanym i gotowym do pracy. Jest to dla mnie bardzo wygodne rozwiązanie i chciałbym z tego nadal korzystać.

Teraz co zauważyłem jeśli chodzi o połączenie Outlook.com ze Skype.

Wiem że konta Skype są jakby 2 rodzajów: stare (login to tzw. nazwa Skype) oraz nowe (powstałe po połączeniu Skype z MS, gdzie login stanowi adres emailowy do outlooka - dawny Live ID z Hotmaila i innych usług MS). Był taki czas że zachęcali do łączenia Outlooka ze Skype "po nazwie" (zresztą tak jest nadal, jest to proponowane np. w telefonach). Zaś samo posiadanie Outlooka przyznaje nam "z urzędu :)" konto Skype (do którego można się zalogować emailem outlooka) - to jest jakby jedno i to samo - ponadto zauważyłem że jak się zaloguję do Skype w aplikacji dekstopowej za pomocą emaila to widzę w profilu Skype, ze konto też jest jakby "pod nazwą" zbudowaną zawsze z przedrostka "live:" + to_co_przed_małpą_w_adresie_outlookowym + liczba (liczba u mnie jest już 17 - tyle razy ile rozłączałem te jebane konta).

Ale jest możliwość rozłączenia kont Outlook.com i Skype logowanym outlookowym emailem. Można to zrobić logując się do konta Skype za pomocą emaila i konta rozłączyć. Udaje się to zrobić. I ja mam tak, że jak je rozłączę i przejdę do Outlook.com to prez chwilę jest tak jakbym chciał - wejdę w Kontakty, to tam mam że Skype jest wogólne nie podłączony.

Jednak zostawię to na kilka chwil, przeładuję stronę i mam ponownie konta połaczone.

Bosh, ale namotałem :)

I teraz się zastanawiam, czy przypadkiem ten fakt, że Fox przechowuje moje dane logowania do outlook (które są TAKIE same jak to tego konta, które w koło macieju odłączam) nie jest problemem? Może ta strona poczty Outlook pyta się Foxa o logowanie (ciasteczkami? jakimś zapytaniem http:// lub https:// ???) i otrzymuje od niego te dane i się loguje.

Może jakoś można byłoby wytropić to zapytanie URL i je zablokować na hosts. Nie wiem jednak jak to zrobić i czym takie rzeczy się tropi. Może pomożecie?