Re: [WINNT] Komendy CMD bat w Win 7 - odmowa dostępu

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Komendy CMD bat w Win 7 - odmowa dostępu
From: BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid>
Date: Thu, 24 Sep 2015 20:57:49 +0200
W dniu 2015-09-24 o 06:38, Przemysław Ryk pisze:
Dnia Mon, 27 Jul 2015 20:06:50 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

Bo to są zawirusowane pliki PDF z wstawkami EXE (w uproszczeniu). Te pliki
stają się wykonywalne o ile istnieje opowiednia luka w czytniku, np. Adobe
Reader.
(ciach…)

Raczej częściej jest to podłożne podwójne rozszerzenie. W sensie w
załączniku jest "nazwa pliku.pdf.exe". Oficjalnie ikonę ma PDFa, a de facto
leci jako plik wykonywalny.

Do mnie w firmie przyszedł mejl o następującej treści:
"Wam się z tego dobrobytu chyba w dupie poprzewracało. Trzy miesiące już czekam na realizację zamówienia, i co? Wy chyba chcecie, aby wami się zajęła windykacja. Czekam do piatku. Potem rozmowy będą mniej kulturalne i nie ja będę je prowadził.

PS. Dowód przelewu w załączniku."

W załączniku plik przelew.zip a w zipie przelew.exe
Nawet dosyć duży - prawie 2 MB

Nazwałbym to socjotechniką - akurat u mnie w firmie dziennie jest dosyć dużo wysyłek i ktoś mógłby się na to nabrać. Jakby ktoś chciał sprawdzić co ten plik robi, mogę podesłać, sam nie sprawdzałem.