Re: [WINNT] Wuala się kończy, jaka chmura w zamian?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Wuala się kończy, jaka chmura w zamian?
From: "Piotr B. \(pb2004\)" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: Sun, 13 Sep 2015 13:27:42 +0200
Użytkownik "Stregor" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55f3cedf$0$8371$65785112@news.neostrada.pl...

Cześć.

Mam wykupione 5GB miejsca w Wuali, ale Wualę zamykają za 2 miesiące. I stoję przed wyborem innej chmury.

Wuala, jako jedyna z wielu chmur dwa lata temu spełniała moje wymagania. Być może teraz spełniają je inne chmury, pomóżcie wybrać :)

Wymienię to, co mi pasowało w Wuali - w kolejności od najważniejszego do najmniej istotnego.

1. synchronizacja pomiędzy wieloma komputerami dowolnych katalogów. Działa to tak, że: - na komputerze A synchronizuję katalog, na przykład, c:\praca. Zmiany w nim są wysyłane do chmury. Oczywiście z filtracją, typu "wszystko poza *.exe i temp.* - na komputerze B ten sam katalog synchronizuję, ale do d:\inne\pracowe. To ważne dla mnie, żeby można było wybrać inną ścieżkę lokalną. Katalog może być oczywiście "synchronizowany" tylko z jedną maszyną, wtedy to działa jak backup. Nie pasuje mi rozwiązanie typu "stworzymy Ci dysk X, to co tam se wrzucisz, będziesz miał w chmurze". Owszem, używam czasem dysku Wuali na zasadzie "ten plik chcę sobie mieć w chmurze, bez synchronizacji, więc go kopiuję na dysk W" ale nie może to być jedyna funkcjonalność.

2. Możliwość udostępniania dowolnego folderu z chmury za pomocą "tajnego" linka - osoba znająca link ma dostęp przez niego do fragmentu mojej chmury. I do niczego innego. Dostęp, zależnie od mojej preferencji, read-only lub full. Ale jeśli będzie tylko read-only, to też będzie ok.

3. "bezinwazyjna" praca klienta chmury. Wszelkie nawet sporadyczne blokowanie pliku, bo się zmienił i trzeba wysłać, są niedopuszczalne.

4. Miejsca 10GB. 5GB mam obecnie wypełnione w 95%.

5. Wersjonowanie plików. Wchodząc na dysk Wuali, widziałem i miałem dostęp do "historii" danego pliku, kilka wersji wstecz. I mogłem pobrać starszą wersję.

6. Może być darmowa, lub "niedroga". Za Wualę płaciłem 5$ rocznie.

7. Jakby nie był szpiegowany to byłoby miło. W Wuali algorytmy szyfrujące były takie, że nawet twórcy Wuali, mając plik u siebie, nie mogli go odszyfrować. Chwalili się tym, dokładnych zasad działania tego mechanizmu nie znam.

Niestety nie ma takiego zamiennika, który spełniałby wszystkie twoje warunki. Ja na szczęście byłem w sytuacji że najważniejszy był warunek 6 dlatego Mega i proponowany przez Wualę Tresorit się nadawały. Wybrałem Mega ze względu na dużo lepszy program do synchronizacji. Jednak w twoim przypadku: - Mega - nie spełnia 5 i częściowo 2 (osoba której udostępniasz musi mieć konto Mega lub założyć takowe za pomocą przesłanego linka) - Tresorit - 6 oraz 1, 2 częściowo (możesz udostępniać/synchronizować tylko całe tzw. Tresory czyli foldery główne, nie możesz udostępnić tylko jakiegoś podfolderu) Jeśli warunek 7 jest tak naprawdę dla Ciebie mało ważny będzie Ci pasować w zasadzie każda chmura z wykorzystaniem takiego[1] triku jak robi zalinkowana aplikacja w przypadku Dropboksa. Symlink lub Junction point w miejscu np. c:\praca prowadzący do np. %USERPROFILE%\Onedrive\praca.

1. http://www.dropboxwiki.com/dropbox-addons/dropbox-folder-sync

--
Piotr Borkowski