Re: [WINNT] Jak najtaniej upgrade-owac Win XP Pro do Win 7 / 10 ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak najtaniej upgrade-owac Win XP Pro do Win 7 / 10 ?
From: Robert Winkler <noone@nowhere.org>
Date: Fri, 21 Aug 2015 14:15:19 +0200
A ile to by mniej więcej wyszło $$ ?

Nie wiem ile to kosztuje za oceanem,
ja mieszkam w Polsce i kupuje system operacyjny w Polsce.
Może znajdziesz jakąś atrakcyjną ofertę
która nie jest dostępna w Europie.

Gdybyś się zorientował wcześniej,
to do 31 stycznie 2013 roku była promocja
i Windows 8 Pro Upgrade mogłeś kupić bezpośrednio od Microsoftu
za na prawdę śmieszne pieniądze,
sam chyba zapłaciłem wtedy jakieś 120 zł za uaktualnienie swojej Visty.

Dziś zapłacisz pewnie jakieś $70 plus podatki stanowe
i marża sprzedawcy.

I czy "uaktualnić" oznacza najpierw postawienie XP (XP jest OEM, nie
pyta o nr seryjny), czy można od razu stawiać 8 ?
Skąd 8 będzie wiedzieć, że to upgrade?

Wersja Update nie zawsze potrzebuje wcześniejszej wersji.
Musisz posiadać ważną licencje,
ale nie koniecznie zainstalowany program.
O clean installation możesz poczytać tutaj:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-from-windows-vista-xp-tutorial

Pamiętam, że kiedyś gdy instalowałem jakiś upgrade
a nie miałem zainstalowanej wcześniejszej wersji programu Microsoftu,
to instalator w czasie instalacji poprosił mnie
o włożenie na chwile do czytnika płyty CD z poprzedniej wersji.
Było to jednak pod koniec lat '90 ubiegłego stulecia
i pewnie dziś Windows 8.1 nie ma już takich wymagań.

Oczywiście po aktualizacji dalej musisz zachować starą licencje
gdzieś w szufladzie, w razie kontroli.
Upgrade mimo ze dostajesz nowy klucz,
to nie daje nowej licencji na system
a jedynie rozszerza już posiadaną o dodatkowe prawa.

btw.
Wystrzegaj się wersji ProPack.
To też jest upgrade,
ale zmieniający wersje Home Premium w wersje Professional.

--
Robert