Re: [WINNT] Pivot do grafiki Mobile Intel 945 Express Chipset Family

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pivot do grafiki Mobile Intel 945 Express Chipset Family
From: " 666" <6@6.6>
Date: Sat, 27 Jun 2015 17:55:29 +0200
Sam sobie muszę odpowiedzieć, dla potomności ;-)
Co prawda nie do Mobile Intel 945 Express, ale do ATI Mobility Radeon 9600/9700 Family, gdzie rotacja niby była w menu własciwości monitora, ale nie działała :-o
Nie działała, ponieważ poprawka SP3 do Win XP "psuje" Catalysta!
Potrzebny jest sterownik (driver) ATI Catalyst Driver wersji co najmniej 8.6
(dla Win XP SP3)
Przy czym v. 8.6 nie daje się zainstalować na laptopie, ponieważ... producenci lapków w obawie przed niekompatybilnością poblokowali możliwość instalacji sterowników ściagnietych prosto od producenta grafiki :-( Należy więc ściagnąć ATI Catalyst Driver 8.6 (na stronach AMD nie znalazłem, ale jest na softpedii), rozpakować go do jakiegoś katalogu (np. do domyślnego c:\ati\support\...) i użyć programiku Mobility Modder (MMDotNetSetup1210.exe). Mobility Modder modyfikuje pliki .msi we wskazanym mu katalogu ze sterownikami, i po tej modyfikacji ATI Catalyst Driver daje się na naszym lapku zainstalować :-)
Działa dla XP i Visty, nie wiem jak dla innych OS.

Natomiast z zintegrowanym Mobile Intelem 945 Expresss Chipset Family może być
grubsza sprawa :-/

Kiedyś używałem programiku iRotate (shareware), ale większość instalek iRotate
w sieci jest niestety zawirusowana.

Swoją drogą bardzo dziwne, że producent monitora z podstawą obracaną typu pivot nie dostarcza w pakiecie programiku do rotacji ekranu :-o

-----
misb4k$or0$1@news.supermedia.pl
Być może jest rozszerzenie grafiki Mobile Intel 945 Express Chipset Family o
funkcję pivot?
Strona Intela wiele nie pomaga:
www.intel.com/p/en_US/support/category/graphics/945gm/instl_confg

  • Re: [WINNT] Pivot do grafiki Mobile Intel 945 Express Chipset Family, 666 <=