Re: [WINNT] Problem z junctions

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Problem z junctions
From: "sTav" <marmro9@beztego.o2.pl>
Date: Fri, 20 Mar 2015 01:48:28 +0100
Użytkownik "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl> napisał w wiadomości mebmqg.fi4.1@pb2004.pl">news:mebmqg.fi4.1@pb2004.pl...

Jeśli masz dostęp do polskiego Windowsa XP to mógłbyś go wziąć za wzór. Wszystkie junction pointy nazywają się tak jak odpowiadające im foldery
na XP.

Z JunctionBox'a zrezygnowałem. Jakimś cudem odpalił raz czy dwa, ale ten błąd w linii 2542 się powtarza, próbowałem tez wcześniejszej beta-wersji, ta się wywala w linii -1. Nie twierdzę że program jest do niczego, ale wyraźnie wykłada sie w zaistniałej u mnie sytuacji. Tworzyłem skrypty w oparciu o to co u mnie powstało, porównując to z plikami znalezionymi w sieci, oprócz tego wygenerowałem nim backup na Win8/32. Po złożeniu wszystkiego co powyżej próbowałem opcji delete, create i restore, - z opłakanymi skutkami, niczego nie naprawił, za to zaśmiecił mi dokładnie systemroot mimo iż podstawowe deklaracje w skrypcie definiują że w root ma być wyłącznie Documents and Settings, a jego @=C:\Users zwyczajnie nie działa. Przed takimi robotami robię backup, więc szkód nie poniosłem, ale mam do Ciebie pytanie: Analizując uprawnienia w Win8 okazało się że właścicielem junctions jest zawsze SYSTEM(Pełna kontrola), grupa uprzywilejowana to Administratorzy(Pełna kontrola), trzecim podmiotem są Wszyscy występujący dwukrotnie, - raz jako dopuszczeni: (Zezwalaj) do: Przechodzenie przez folder/Wykonywanie pliku, Wyświetlanie zawartości folderu/Odczyt danych, Odczyt atrybutów, Odczyt atrybutów rozszerzonych, Odczyt uprawnień, drugi raz jako wykluczeni: (Odmów), Wyświetlanie zawartości folderu/Odczyt danych. Wiadomo mi że priorytet ma odmowa i dotyczy także SYSTEM'u i Administratorów, więc żaden Admin nie ma podglądu na to co się dzieje w tych folderach. Ma to jakiś głębszy sens?

Z tego co wyczytałem w net niektóre anty-viry-malware oraz programy do backupów potrafią namieszać w uprawnieniach nie gorzej niż "użyszkodnicy". - Ja n.p. mam łańcuchy zagnieżdzonych Applications data, Dane aplikacji, - nie wiem jak się tego pozbyć najmniejszym nakładem roboty. Ubić jakoś uprawnienia, skasować całe łańcuchy (od początku? od końca?), porobić junctions i ręcznie poustawiać ACL's... Wielką zagadką jest też dla mnie w jaki sposób te linki się namnożyły przez lata - w jaki sposób uszkodzenie praw dostępu umożliwia takie cudowne rozmnożenie!?