Re: [WINNT] suma kontrolna do weryfikacji skopiowanych danych?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] suma kontrolna do weryfikacji skopiowanych danych?
From: "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid>
Date: Fri, 6 Mar 2015 13:57:43 +0100
Osoba podpisana jako <bartmeteo@gmail.com> w artykule
<8ad69a77-8970-4512-a4fa-6d00f9c8c306@googlegroups.com">news:8ad69a77-8970-4512-a4fa-6d00f9c8c306@googlegroups.com> pisze:

W dniu czwartek, 5 marca 2015 21:56:33 UTC+1 użytkownik marfi napisał:

Poszukaj np. programu Md5Checker.exe.
OK. Chcę skorzystać z Total Commandera. Ale dobrze myślę. Że suma
kontrolna zweryfikuje mi skopiowane dane z oryginałem?

Total Commander ma możliwość kopiowania z weryfikacją w locie (sam liczy
hashe).
Już po skopiowaniu możesz sam wyliczyć hashe dla plików w źródłowym
katalogu, skopiować otrzymany plik ze skrótami do katalogu docelowego
i użyć go do weryfikacji plików docelowych. Zalecane jest używanie skrótów
co najmniej SHA-1, bo dla MD5 znane są przykłady kolizji wyglądające
na przekłamania pojedynczych bitów:
http://www.mathstat.dal.ca/~selinger/md5collision/

Możesz też skorzystać z Alt+F7 do wyszukiwania duplikatów - wszystkie
skopiowane pliki powinny być identyczne, więc w rezultacie powinieneś
dostać dwa komplety plików.

Czym taka
weryfikacja różni się od sprawdzenia we Właściwościach katalogu ilości
plików w obu porównywanych katalogach?

Opcja "Właściwości" ma działać jak najszybciej, więc zlicza tylko niezbędne
minimum na podstawie danych zwracanych przez system plików (liczba plików
i katalogów, całkowita wielkość plików, obszar zajęty na nośniku), bez
odczytywania jakichkolwiek danych z wnętrza plików.

--
Andrzej P. Woźniak uszer@pochta.onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)