Re: [WINNT] jak dodać komentarz tekstowy w .pdf

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] jak dodać komentarz tekstowy w .pdf
From: kmark <markotar@o2.pl>
Date: Tue, 24 Feb 2015 16:08:18 +0100
Na obcojęzycznych forach znalazłem odpowiedź na bardzo podobne do mojego pytanie: Taki przypadek oznacza uszkodzenie pliku .pdf, lub też spreparowanie tego dokumentu (przez jego twórcę) w taki sposób, że próba wykonania na tym dokumencie określonej czynności będzie skutkowała takim komunikatem. Autor tej odpowiedzi zaleca w takim przypadku kontakt z twórcą tego dokumentu, w celu uzyskania odpowiednich informacji, jak na tym dokumencie wykonać zamierzoną czynność. Zgadzam się z autorem tej porady, ponieważ u mnie problem ten występuje tylko w dokumentach mBanku. Nie chcąc Bankowi "zawracać gitary" moim problemem, wykonałem następujące czynności, aby posiadać dokument pdf o tej samej treści, w którym mógłbym skorzystać z funkcji "T", czyli "Dodaj komentarz tekstowy":
1-zrzut ekranu z dokumentem pdf
2-otwarcie screena w edytorze grafiki (IrfanView)
3-wykadrowanie dokumentu
4-zapisanie go w postaci pliku .png
5-otrzymany plik .png poddałem konwersji online do formatu .pdf
6-otrzymałem bliźniaczo podobny plik do pliku pierwotnego, na którym bez problemu mogę "Dodać komentarz tekstowy".
Takie prymitywne, ale skuteczne obejście.
Pozdrawiam
mk