Re: [WINNT] Dwa systemy na laptopie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Dwa systemy na laptopie
From: stefan.jazinski@gmail.com
Date: Sat, 10 Jan 2015 15:08:51 -0800 (PST)
W dniu sobota, 10 stycznia 2015 19:29:04 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:
> No i zainstalowałem, dwa systemy koegzystują, ale...
> nie potrafię zrobić tak, aby partycja z systemem nieaktywnym była ukryta.
> Znaczniki Hiden na partycjach nie działają.
> Jak to osiągnąć?

Jeżeli przy starcie kompa masz do wyboru dwa (lub więcej) systemy do odpalenia
(i na pewno włączyłeś opcję EMBR) to dla każdego z tych systemów definiujesz,
jakie partycje mają być umieszczone w MBR. Jeżeli operujesz tylko partycjami
podstawowymi, to MBR (4 pozycje dla każdego dysku) dla dwóch różnych systemów
definiujesz np. jak w poniższym PRZYKŁADZIE (przykład dla jednego dysku):

dla WinXP64Pro

1. WinXP64Pro (Active)
2. Data
3.
4.

oraz W764Pro

1. W764Pro (Active)
2. Data
3. WinXP64Pro
4.

wtedy WinXP64Pro "widzi" partycje WinXP64Pro i Data, a jeżeli startujesz z
W764Pro to widzi on W764Pro, Data i WinXP64Pro

Jak definiujemy układ partycji? Opcja "Boot Edit", wybór systemu i "Edit"

Pamiętaj, ze na dysku musi był "włączony" EMBR