Re: [WINNT] Bezpieczna kopia na CD/DVD

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Bezpieczna kopia na CD/DVD
From: "R.e.m.e.K" <pcisdead@wirtualnapolskaPOPRAWNAWP.pl>
Date: Sun, 28 Dec 2014 23:20:57 +0100
Dnia Sun, 28 Dec 2014 09:48:30 +0100, Luke napisał(a):

> Błagam... "apkę" to sobie możesz sam napisać na malutkim smartfoniku :)

"Malutki smartfonik" jakkolwiek bys o nim nie pisal to takze komputer.
Aplikacja na tenze
"smartfonik" jest pelnowymiarowa aplikacja i w niczym nie ustepuje aplikacji na
"duzy
komputer". Apka w sensie w jakim to napisalem to skrot slowa aplikacja. Nie
widze tutaj
zadnego problemu, zebys musial blagac o cokolwiek.

> To, że PAR2 nie jest rozwijany, nie świadczy o jakiejkolwiek wadzie.
> Wiele projektów open source jest nierozwijanych od lat, gdyż nie wykryto
> w tym czasie żadnych błędów, a nowych funkcjonalności się nie wprowadza
> (pierwszy z brzegu przykład - libjpeg). Osobiście preferowałbym
> http://parchive.sourceforge.net/ zamiast jakichś klonów freeware, lecz
> nie open source.

Poza dziurami w nierozwijanym sofcie sa jeszcze problemy innej natury. Np. brak
wsparcia
nowych systemow operacyjnych, brak wsparcia dla duzych plikow, etc. Nie wiem
czy QuickPar
akurat temu podlega, ale imho software ktory ma 10 lat jest juz mocno nieswiezy
i jego
uzywanie moze byc problematyczne (choc nie musi, ale to trzeba zbadac).

> No i zawsze pojawia się pytanie filozoficzne o realną korzyść z tego
> rozwiązania w czasach dysków zewnętrznych, ogromnych kart pamięci, chmur
> itd. Niezależnie od tego, czy archiwizujemy klucz kryptograficzny o
> rozmiarze 1 KB, czy film o rozmiarze 10 GB.

Idea tego oprogramowania nie ma zwiazku z dyskami zewnetrznymi czy kartami
pamieci. Kazdy
z tych nosnikow moze sie uszkodzic i awarii moze ulec czesc danych. Wlasnie po
wymyslono PAR. Aby pozwolic te czesc odzyskac. Bez wzgledu na to czy masz jedna
kopie czy
5. Bo 5 kopii tez moze pasc. Dodatkowych zabezpieczen nigdy za wiele, zwlaszcza
gdy sie
archiwizuje cenne dane.
W moim przypadku chodzilo akurat o zdjecia, wartosc rynkowa zerowa,
sentymentalna - nie do
wycenienia.

--
pozdro