Re: [WINNT] Win 8/8.1 i backup

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Win 8/8.1 i backup
From: Robert Winkler <noone@nowhere.org>
Date: Tue, 16 Dec 2014 14:50:26 +0100
[...]
Teraz też zrobiłem backup narzędziami Win8.
Jednak klient zmienił zdanie, woli bazę danych na MS SQL 2008 a nie na
2012.
A ja lubię czyste instalacje. Więc zamiast dezinstalować SQL, wolałem
przywrócić obraz sprzed instalacji tegoż. A tu dupa: nie widzę takiej
możliwości.
Gdybym wcześniej wiedział, użyłbym innego narzędzia.

Widziałeś w Historii plików opcje dostępną w lewym dolnym rogu ekranu?
"Kopia zapasowa obrazu systemu"
Kopie taką można odzyskać za pomocą WinRE
(Windows Recovery Environment)
WinRE uruchamiasz albo z płytki instalacyjnej,
albo z pendrive utworzonego wcześniej za pomocą funkcji
"Utwórz dysk odzyskiwania"
albo używając partycji recovery.
Po uruchomieniu WinRE w opcjach zaawansowanych masz
System Image Recovery
Używasz tego do skasowania aktualnych partycji
i nadpisania dysku danymi z wcześniej przygotowanego obrazu

http://www.howtogeek.com/167984/how-to-create-and-restore-system-image-backups-on-windows-8.1/

Przy okazji pytanie:
W Win8 jak się zostawi na chwilę myszkę w prawym górnym rogu, to
wyjeżdża menu. Ale tak nie dzieje się zawsze przy połączeniu
terminalowym. Jak to dziadostwo zawołać inaczej?

Próbowałeś kombinacji Windows+C ?

/Robert