[WINNT] Udostępnianie plików na hasło w windows XP - problem z hasłami

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Udostępnianie plików na hasło w windows XP - problem z hasłami
From: marek.grupy@gmail.com
Date: Sun, 7 Dec 2014 05:54:10 -0800 (PST)
Mam cztery komputery, jak poniżej:

Komputer 1: Ma założone konto bieżącego użytkownika, oraz kilka kont
użytkowników zdalnych, którym udostępnia zasoby.

Jedno z tych kont to konto użytkownika Ala z hasłem xxxx, użytkownikowi Ala
udostępniane są wybrane foldery.

Na innym komputerze jest konto użytkownika o tej samej nazwie (Ala), i temu
użytkownikowi są udostępniane zasoby komputera 1.

Wszystko jest w porządku tak długo, jak długo Ala na swoim komputerze ma
ustawione takie same hasło, jak na komputerze udostępniającym pliki (xxxx).

Po zalogowaniu do swojej stacji Ala uzyskuje automatycznie dostęp do zasobów
komputera 1: hasło i nazwa są takie same, jak hasło i nazwa użytkownika na
komputerze pierwszym.

Jeżeli jednak hasła są różne, próba dostępu z komputera nr 2 jest odrzucana
(komunikat o braku uprawnień). Jak zrobić, by w takiej sytuacji komputer zdalny
zapytał o hasło, a nie logował się (bez powodzenia) własnym, niezgodnym z tym,
ustawionym na komputerze udostępniającym zasoby hasłem ?

Najprościej byłoby zmienić nazwę użytkownika (jak na obu komputerach są różne
okno logowania się musi pojawić) ale chciałbym, żeby na obu komputerach były te
same nazwy użytkowników, a hasła mogły być różne.

  • [WINNT] Udostępnianie plików na hasło w windows XP - problem z hasłami, marek . grupy <=