[WINNT] Jak odblokować plik?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Jak odblokować plik?
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Mon, 29 Sep 2014 11:23:28 +0200
Mamy następującą sytuację: otwieram Outlooka, plik outlook.pst zostaje zablokowany. Zamykam Outlooka, przez pewien czas nic nie jestem w stanie z tym plikiem zrobić. Nie chcę restartować komputera by móc np. skopiować ten plik. Czy jest jakaś metoda na zwolnienie pliku? Znalazłem w sieci modyfikację rejestru dostawiającą do menu kontekstowego komendę odblokowania pliku:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\powershell]
@="Odblokuj Plik"

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\powershell\command]
@="C:\\\\Windows\\\\system32\\\\WindowsPowerShell\\\\v1.0\\\\powershell.exe Unblock-File -LiteralPath '%L'"

Niestety nie działa pod Windows 8 x64 Pro.