[WINNT] Upgrade Windows XP do Windows 8 - niejasności

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Upgrade Windows XP do Windows 8 - niejasności
From: "Grzegorz B." <nospam@nospam.pl>
Date: Thu, 18 Sep 2014 09:18:26 +0200
Chcę zrobić upgrade systemu Windows XP prof. do Windows 8 prof.

Czy po zakupie wersji Microsoft Windows 8 Professional PL UPG 32/64-bit BOX (3UR-00030) mam prawo do instalacji wersji 64 bitowej Windows 8? Win XP mam 32bit.

Jeśli tak, to jak wykonać instalację?

Najkorzystniej dla mnie byłoby, gdyby dało się zainstalować tą wersję upgrade „na czyściocha” – tym bardziej, że rozważam zakup SSD. Ale czy można tak? Obawiam się problemów z aktywacją tak zainstalowanej ósemki – błąd 0xC004F061:

„Przeprowadzono aktualizację systemu do wersji Windows 8.1 lub Windows 8 na komputerze, na którym nie było zainstalowanej poprzedniej lub prawidłowej wersji systemu Windows (błąd 0xC004F061) Jeśli podczas próby aktywacji systemu Windows 8.1 lub Windows 8 został wyświetlony błąd 0xC004F061, oznacza to jedną z następujących sytuacji: - Używasz klucza produktu w celu zaktualizowania systemu do wersji Windows 8.1 lub Windows 8 na komputerze, na którym nie była zainstalowana poprzednia wersja systemu Windows. Aby przeprowadzić aktualizację, na komputerze musi być zainstalowany system Windows 8, Windows 7, Windows Vista lub Windows XP. Jeśli dysk twardy został sformatowany lub wymieniony, nie będzie można zaktualizować systemu do wersji Windows 8.1 lub Windows 8 przy użyciu klucza produktu. Musisz zainstalować używaną poprzednio wersję systemu Windows, a następnie ponownie zainstalować system Windows 8.1 lub Windows 8.”
http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows-8/why-activate-windows)

A z drugiej strony ten sam MS informuje, że uaktualnienie WinXP do Win8 możliwe jest tylko przez „czystą” instalację: „Aby wykonać uaktualnienie do systemu Windows 8.1 z systemu Windows Vista lub Windows XP, należy zainstalować go z dysku DVD systemu Windows 8.1 i wykonać czystą instalację”
(http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows-8/upgrade-from-windows-vista-xp-tutorial)

Na necie znajduję sprzeczne informacje na ten temat. Czy ktoś to przerabiał?

Chyba, że ta "czysta instalacja" wg MS polega na tym, że Win8 muszę zainstalować na dysku, na którym jest zainstalowany XP ale do nowego systemu po prostu nie zostaną przeniesione żadne ustawienia/aplikacje z XP. Dobrze myślę?

Pozdrawiam
Grzegorz