[WINNT] Brak dostępu do internetu; pobieranie adresu sieciowego trwa bez

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Brak dostępu do internetu; pobieranie adresu sieciowego trwa bez końca
From: kmark <markotar@o2.pl>
Date: Sat, 13 Sep 2014 18:51:30 +0200
Witam,
Mój system: Win XP-Pro SP3
Miałem niedawno taki problem z uzyskaniem dostępu do internetu.
Przed południem wszystko było OK. Po południu nie mogłem uzyskać połączenia.
Problem dotyczył komputera stacjonarnego podpiętego do sieci kablem. Dostawca: UPC. Otrzymywany sygnał na pewno był prawidłowy, ponieważ na podpiętym pożyczonym laptopie, bez problemu otwierały się dowolne strony www. Natomiast w komputerze stacjonarnym cały czas trwało: "pobieranie adresu sieciowego".
Sprawdziłem ustawienia Protokołu Internetowego TCP/IP.
Były prawidłowe:
- Uzyskaj adres IP automatycznie
- Uzyskaj adres serwera DNS automatycznie
- Automatyczny adres prywatny IP
W menedżerze urządzeń nie było komunikatu o nieprawidłowościach w karcie sieciowej. Posiłkując się informacjami uzyskanymi z pomocy technicznej UPC, oraz własnymi pomysłami, wykonałem następujące czynności diagnostyczno-naprawcze:
1-z wiersza poleceń wydałem komendę netsh winsock reset   - nie pomogło
2-potem komendę: ipconfig /renew - nie pomogło, jednakże otrzymałem taką informację zwrotną: "wystąpił błąd podczas odnawiania interfejsu połączenie lokalne: serwer RPC jest niedostępny" 3-Usunąłem "połączenie lokalne" i po restarcie Pc ustanowiłem go ponownie -nie pomogło 4-Zastosowałem przywracanie systemu. Najodleglejszy punkt miałem sprzed tygodnia. Wybrałem go. Niestety w odpowiedzi otrzymałem informację, że na tym komputerze nie dokonano żadnych zmian.
5- wykonałem: sfc /scannow  - nie pomogło.
Niestety, więcej pomysłów nie było, a z braku dostępu do neta pozbawiony zostałem możliwości udzielenia mi pomocy przez Dobrych Ludzi.
Wobec powyższego poprosiłem o pomoc Pana Formata.
Po reinstalacji systemu wszystko wróciło do normy, jednakże sposób ten jest mało komfortowy i nie chciałbym go używać, gdyby w przyszłości ponownie wystąpiła taka usterka.

Dlatego proszę o poradę, jakie czynności powinienem wykonać, aby w takim przypadku odzyskać dostęp do sieci?
Pozdrawiam
mk