Re: [WINNT] Migracja Win 8 na SSD z nr seryjnym w BIOS

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Migracja Win 8 na SSD z nr seryjnym w BIOS
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Wed, 13 Aug 2014 21:02:05 +0200
Dnia Wed, 13 Aug 2014 19:29:02 +0200, gajowy napisał(a):

> tia... sklonować wszystkie śmieci, które dostarczy firma, no i czytam że to
> nie jest polecany sposób, pomijając, że musiałbym stworzyć platformę dla
> takiej operacji.

1. Śmieci. No fakt - trochę tego będzie. Niemniej jednak: spod postawionego
systemu zrobisz sobie najprawdopodobniej kopię recovery na płytkach. Tak na
wszelki słuczaj.
Śmieci można (i wypadałoby) wyrzezać. Mając skonfigurowany, czysty system
kopię takiej partycji można już zrobić dowolnym przeznaczonym do tego celu
narzędziem.

2. Klonowanie dysku z HDD na SDD nie jest polecanym sposobem? A to ze
względu na co?

3. Platforma - Linux Live z pendrive'a + podpięte do owego laptopa HDD i SDD
nie da rady?

> Jak się doczytałem to mogę jeszcze tak:
>
> - zainstalować system i ściągnąć ze strony Microsoftu ISO, ale aby to zrobić
> muszę podać nr seryjny - zdaje się że nigdzie nie będzie widoczny (laptop
> jeszcze wirtualny)
> dalej już tak jak pisałem wcześniej

IMVHO może być ciężko, gdyż prawdopodobnie ISO wersji box / zwykłego OEM czy
update nie łyknie Ci klucza danego producenta laptopa. Producent laptopa
albo Ci dośle płyty za opłatą, albo Ci powie, żebyś postawił system i zrobił
sobie kopię narzędziem recovery.

> Ma ktoś doświadczenie z tym zaszytym w BIOS numerem?

Tu się nie wypowiem, gdyż jeszcze w rękach takiego cuda nie miałem. :)

[ Gdzie w grę wchodzi miłość lub nienawiść, tam gra kobieta miernie.       ]
[                                                    (Friedrich Nietzsche) ]