[WINNT] video z kamery [cross]

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] video z kamery [cross]
From: rs <no.address@no.spam.info>
Date: Tue, 05 Aug 2014 14:11:39 -0400
nowe pliki video pochodzące z tego samego źródła, co poprzednim razem (watek o AVC-Intra). tym razem mam problem z dźwiękiem. dziwne jest to, że np. jest jedna sesja zdjęciowa i niektóre pliki mają dźwięk, a inne nie. logicznym byłoby sądzić, że się mikrofon odpinał, albo coś w tym stylu. ale nie. na makowce wszystko jest ok. no i tu zaczyna się cyrk.

na makowce quicktime player zgodnie z innymi programami mówi, ze dźwięk jest zapisany jako PCM (nie wdając się w szczegóły), w windows mediainfo i gspot dodają, że to 16-bit signed little-endian. no i cacy. tyle, że programy do konwersji video na makówce (miro video converter i handbrake), albo nie potrafią w ogóle zaimportować tych plików , albo macx video converter, jeśli już to zrobi nie ma żadnego problemu z konwersją (przynajmniej nie zgłasza żadnego błędu), ale w docelowym pliku nadal dźwięku nadal nie ma, niezależnie od tego jakiego codeka się użyje (aac, mp3, pcm). dźwięku już nie ma ani na makowce, ani na pc.

a żeby bylo jeszcze śmieszniej, to QT na makowce exportuje te pliki również bezproblemowo, tylko że na PC, sam QT odtwarza dzwiek, ale kiz obrazu nie odtwarza i tu się niewiele da podziałać, ale to i tak nie opcja. na makowce oczywiście wszystko hula. no i tu poleglem. zanim jednak to uczynilem, to zainstalowałem na windows (W7x6x) audio codeki ffdshowx64 jak to polecil mi mediainfo.

oczywiście mógłbym, importować każdy plik z osobna do final cut i renderować w jakiejś formie, która by była czytana na PC, albo podklejać dźwięk ze skonwertowanego QT do oryginalnego pliku, którego wideo jest, ok, ale nie mam zamiaru tego robić, bo tych problematycznych plików jest trochę za dużo, żeby to było praktycznym rozwiązaniem. pliki te muszą jednak być otwierane na pctach, do których nie mam dostępu, wiec ich zawartość musi zapisana w możliwie standardowy sposób. ale jak na razie, to ja nawet na swoim ich nie mogę poprawnie otworzyć.

jakby ktoś miął ochotę, sie w tym pogrzebać i rozmownic co jest grane, to tu jest link do jednego z oryginalnych plików (72MB).

http://we.tl/KviXD2SucA

z góry dzięki za jakąś sensowną poradę, czy wskazówkę. <rs>

ps. czy to możliwe, żeby w polskim usenecie nie było grupy o Mackintoshach, czy to tylko mój serwer news, takowej nie hostuje??