[WINNT] Sieć i serwer plików, całość na WIN7 64 Pro

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Sieć i serwer plików, całość na WIN7 64 Pro
From: "Irek.N." <tajny@jakis.taki.jest.pl>
Date: Sat, 30 Aug 2014 19:01:22 +0200
Mam pytanie, niejako wynikające z poprzedniego, dotyczącego wyboru systemu na serwer plików.

Otóż dokupiłem Win7 64 pro, tym samym wszystkie kompy jakie w firmie mam, są pod jednakowym systemem.

Chcę jeden z kompów (zainstalowałem system na używanym Dellu Power Edge 2950) zrobić serwerem plików i napotkałem na pewien problem. Za diabła nie mogę opanować udostępniania katalogu w sieci. Robię coś źle, zapewne dlatego, że opieram swoje działania na doświadczeniu z XP. Nieważne, pewnie jakoś w końcu udostępnię katalog. Mam natomiast ważniejsze (fundamentalne wręcz) pytanie.

Mając w planach pracę z windows, czy nie było by korzystnie założyć coś na kształt domeny i rozwiązać jakoś inaczej, niż tylko po przez udostępnianie kwestię uprawnień i dostępu do zasobów? Jak to powinno być zrobione, przy następujących założeniach: - Mam jeden serwer, który udostępnia katalog (on jest rootem, w nim zbuduję odpowiednie podziały udostępnianych zasobów). - Mam kilku użytkowników, ale nie logujemy się jako osoba w firmie, tylko na komputerze jest wygenerowany użytkownik. Tak jest dobrze, ponieważ oprogramowanie jakiego używamy nie specjalnie lubi jak się zmieniają pulpity czy też pliki użytkownika, nie ma też potrzeby aby każdy miał własne zasoby, wędrujące za nim po komputerach. - Trzy komputery pracują jako przeglądarki plików, mają dostęp do odczytu, ale nie powinny niczego móc zmienić. - Podpięty z zewnątrz komp (nieznany) nie powinien mieć możliwości odczytu udostępnionego katalogu.

Rasowego kontrolera domeny raczej nie założę (wymaga licencji serwerowej chyba). Więc jak ogarnąć sieć, aby była pewna, bezpieczna i sprawiała wrażenie że wszystko jest logiczne, bo jak na razie "nie ogarniam tej kuwety".

Podpowiedzcie proszę, tego nie wygooglam przecież.

Irek.N.
ps. lat temu 20 zainstalował bym Novell-a i po sprawie by było.