[WINNT] problem z menu uruchomieniowym

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] problem z menu uruchomieniowym
From: Krzysiek <krzysiu_md@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 25 May 2014 12:44:52 +0200
Uprzejmie proszę o poradę, wyszukiwarka daje mi odpowiedzi, ale nie jestem pewien czy dobrze wszystko rozumiem. Chciałem zainstalować win8.1/64 jako drugi system obok win7/32. Każdy na osobnym dysku. Instalacja się powiodła, ale win7 nie został dodany do menu rozruchowego. Oba systemy działają, ale trzeba zmienić dysk startowy w tym co się dawniej pospolicie nazywało setupem biosu (co nie jest szczególnie komfortowe). Rozumiem, że problem wynikł z tego, że win7 uruchamia się po staremu (winload.exe), a win8 po nowemu (winload.efi). Nie bardzo mogę sobie pozwolić na unieruchomienie, nawet czasowe 7mki, 8ka ma zastosowanie bardziej rozrywkowe. Dana oczywiście mam zbackupowane, do tego przebywają one na jeszcze innym, trzecim dysku, więc utrata mi chyba nie grozi, ale strzeżonego Pan Bóg (no dobra, niech będzie: Wielki Architekt Świata) strzeże.

I teraz konkretne pytania:
* jak, w najprostszy i _bezpieczny_ sposób uzyskać normalne menu uruchomieniowe? Czy mogę dodać za pomocą bcdedit win7 do menu z win8? Czy to, że winloadery są różne nie spowoduje poważnego problemu? Czy operacja odwrotna (win8 w bootloaderze win7) się powiedzie? Tutaj informacje w sieci są sprzeczne; niektórzy z pełnym przekonaniem piszą, że to wychodzi, inni że nie wychodzi i że nie ma prawa wyjść.

Reinstalacja win7 nie wchodzi w grę, reinstalacja win8 w grę wchodzi, ale rozumiem, że nic nie da bo nie tu tkwi problem.

Z góry dziękuję za pomoc
--
Krzysiek, FEBP