[WINNT] VPN w windows XP

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] VPN w windows XP
From: MarkPunk <markpunk@poczta.fm>
Date: Mon, 31 Mar 2014 06:35:23 -0700 (PDT)
sieć lokalna - adresy IP przypisywane przez serwer DHCP (router linksys) pula
od 192.168.1.100 do 150

na ruterze przekierowany port 1723 do komputera z którym zamierzam się łączyć
oraz ustawione wszystkie VPN passthrou

na serwerze ustawiłem połączenie przychodzące VPN
wybrałem użytkownika uprawnionego do łączenia się z tym połączeniem
- oraz zaznaczyłem: wymagaj od wszystkich użytkowników ochrony swoich haseł i
danych
- w zakładce sieć, wszedłem w ustawienia TCP/IP i ustawiłem
        - zezwalaj komputerom wywołującym na dostęp do mojej sieci lokalnej
        - zaznaczyłem określ adres TCP/IP od 192.168.1.250 do 192.168.1.251
                (bo gdy miałem ustawione przypisz adresy TCP/IP za pomocą DHCP
to nie działało)
        - oraz zaznaczyłem zezwalaj komputerowi wywołującemu na określenie
własnego IP (ale te ustawienie nic nie zmienia)

w drugiej sieci
adresy IP przypisywane przez serwer DHCP (router linksys) pula od 192.168.2.100
do 110

na kliencie ustawiłem
- Zabezpieczenia:
                - typ sieci: Protokół PPTP
                - szyfrowanie: wymagaj szyfrowania (rozłącz jeśli serwer
odmawia)
                - zezwalaj na użycie protokołów: Microsoft CHAP wersja 2
(MS-CHAP v2)
- sieć
Protokół TCP/IP v4
                uzyskaj adres IP automatycznie
                uzyskaj DNS automatycznie
        wyłączyłem Użyj domyślnej bramy w sieci zdalnej bo po połączeniu gubił
mi się internet

i teraz tak - połączenie następuje
w parametrach mam adres serwera 192.168.1.250 adres klienta 192.168.1.251

mogę pingować komputer 192.168.1.250 ale nie mogę go pingować po nazwie, nie
mogę go pingować po adresie 192.168.1.100 (taki ma w sieci lokalnej)
nie mogę pingować pozostałych komputerów i urządzeń w sieci

co jeszcze muszę ustawić by to działało
czy komputery połączone poprzez taki VPN powinny być widoczne w otoczeniu
sieciowym?

  • [WINNT] VPN w windows XP, MarkPunk <=