[WINNT] Win 8.1 pro i filesystem caching?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Win 8.1 pro i filesystem caching?
From: Szymon von Ulezalka <sz.gruszczynski@gmail.com>
Date: Sat, 22 Mar 2014 11:26:14 -0700 (PDT)
Witam.
Poszukuje jakiegos rozwiazania ktorego funkcjonalnosc odpowiada czemus takiemu
jak linuksowy bcache ( http://bcache.evilpiepirate.org/ ) - czyli, najogolniej
mowiac- mam dysk(i) hdd (tradycyjne) + niewielkiej wielkosci (mniej niz 128gb-
chociaz limitow wielkosci byc nie powinno) ssd badz pamiec podlaczana
bezposrednio do zlacza pci-e (tak, wiem, nie sa tanie)- chce by czesto uzywane
dane (zarowno systemu, jak i uzytkownika) byly cache'owane (keszowane?) na
(duzo szybszej) pamieci SSD.
Zdaje sobie sprawe, ze w wielu przypadkach wystarczy "hybrydowy" dysk hdd-
czyli takowy zawierajacy z reguly 8 gb pamieci flashowej + tradycyjny hdd, nie
wymagaja one z reguly zadnych dodatkowych sterownikow, dziala ow mechanizm
niezaleznie od stosowanego systemu operacyjnego- ale, w przypadkach gdy uzywa
sie wiekszej ilosci danych to ow mechanizm "nie wyrabia"- pomijajac juz fakt ze
(pomijajac flash) osiagi takowych dyskow sa bardzo przecietne.
Jestem swiadom istnienia Intel Smart Response (
http://www.intel.com/content/www/us/en/architecture-and-technology/smart-response-technology.html
 ) ktora jest w zasadzie tym czego szukam- tylko
1. ma ograniczenie wielkosci "dysku pomocniczego" do 64GB
2. jest rozwiazaniem intelowskim (a wiec na AMD sprzecie toto nie zadziala).
Zdaje sobie sprawe ze najszybciej (i najprosciej)- dla zwyklego uzytkownika-
byloby wziecie ~256GB SSD i zainstalowania na nim systemu oraz aplikacji- ale
nie zawsze jest taka mozliwosc (byle VM moze "zezrec" i 30GB dysku)- oraz w tym
przypadku cierpi rowniez niezawodnosc systemu (w sensie: zdechnie ssd, caly
system pada)- w przypadku przezen omawianym system moglby byc zmirrorowany na
obydwu dyskach i przynajmniej teoretcznie system dzialalby bezproblemowo (co
najwyzej wymagalby restartu jesliby SSD padlo)

========
pytanie 2:
jak mozna przeniesc plik hibernacji na ssd coby system z hibernacji szybciej
wstawal? (w porownaniu do hdd)

pozdrawiam
Szymon

  • [WINNT] Win 8.1 pro i filesystem caching?, Szymon von Ulezalka <=