Re: [WINNT] Dlaczego Windows po reinstalacji jest szybszy?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Dlaczego Windows po reinstalacji jest szybszy?
From: artiun <artiun@spam.wp.pl>
Date: Tue, 11 Mar 2014 21:40:54 +0100
W dniu 2014-02-22 10:59, Marek pisze:
Witam,

Właśnie miałem okazję reinstalowania systemu W8.1 po jego awarii. Przed
awarią, od pewnego czasu obserwowałem spowolnienie. Np. mam wiele zdjęć po
24MB / plik. Gdy je otwierałem, to zajmowało to ok 1s. Było widać jak się
obraz odrysowuje z góry na dół. Zrobiłem też test szybkości sieci za pomocą
speedtest.net - transfer wychodził mi na poziomie 120Mbps i nigdy więcej.
Zbierałem te informacje aby potem, po ew. reinstalacji w przyszłości mieć
odniesienie. No i system mi padł po 2 latach. Po reinstalacji te same fotki
ładują się w ułamku sekundy. Transfer przez 2 kolejne dni obserwuję na
poziomie 160-170Mbps i nigdy mniej. Zainstalowane oprogramowanie dokładnie
to samo co przed awarią. Poprawki wszelkie - identyczne.

Wiele razy słyszałem, że wrażenie przyspieszenia po reinstalacji jest
złudne. Tym razem jednak poparte jest liczbami i jestem przekonany, że
zawsze się to sprawdzi. Każdy jeden komputer po reinstalacji (rok, dwa po
poprzedniej) działa wydajniej. O co w tym może chodzić? Dlaczego czas jest
wrogiem wydajności Windows?

KAŻDY system zaraz po reinstalacji będzie szybciej działał. I będzie nadal :) Nie podłączaj go do netu (brak antywirusa, brak firewala). Pomijam Steam'a i wszystko inne co jest w autostarcie. To jest kompromisem w pełnym znaczeniu tego słowa (nie wierzysz to kłóć się z dziećmi, żoną :) innymi)

--
Artur
0 weeks 0 days 3 hours 4 minutes 15 seconds and 635 milliseconds.

  • Re: [WINNT] Dlaczego Windows po reinstalacji jest szybszy?, artiun <=