[WINNT] help - MS exchange server 2007

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] help - MS exchange server 2007
From: lamer@z.pl
Date: Fri, 28 Feb 2014 01:16:57 +0100
Czesc,

troche off, ale nie wiem gdzie pytac.

zostalem wrzucony na gleboka wode i musze troche przetrwac i nauczyc
sie troche panowac na serwerem exchange (2007)

Za pomoca konsoli wiem jak sprawdzic wielkosc zajmowana przez usera i
wiem jak ustawic quoty na skrzynki (dla usera i dla wszystkich).
Niektorzy maja nadpisane defaultowe wielkosci....jak wylistowac
wszystkich, ktorzy maja te wartosci pozmieniane. Userow jest 230 i nie
chce do wszystkich zagladac. Chce im przypomniec (warning issue....)
ze przekraczaja a potem ew. im przykrecic srubke.

Chcialbym aby zaarchiwizowali (do osobnego pliku) troche emaili, ale
musze wiedziec kto i ew. pomoc.

Domyslam sie, ze za pomoca shella ale te komendy poki co, to czarna
magia.

Moglby mi ktos pomoc?

Drugi problem to taki, ze jak poczyszcza troche te skrzynki, to
chcialbym zmiejszyc rozmiar bazy....ale wiem, ze trzeba odmontowac,
cos tam zrobic i ponownie zamontowac. Ale to juz jest czarna
dziura.....

Miejsce przeznaczone na baze to ok. 250GB, wiec jak jest 230 userow x
2GB skrzynki to moze sie to pozapychac, wiec ograniczajac wielkosc per
user do ok. 1GB (lub mniej) jest szansa, ze to sie nie zapcha.

Innym problemem sa jeszcze jakies logi, ktore przyrastaja i tez
zabieraja miejsce. Jak zapanowac nad tymi logami?

Czy jest jakies centrum szkoleniowe, ktore na 1(max 2) dniach mogloby
mi wtloczyc wiedze potrzebna do w miare bezpiecznego zarzadzania
exchangem. Na 5 dni to mnie nie puszcza i nie dadza kasy. Na ten 1-2
dni to moze.

Z gory dziekuje za wyrozumialosc i pomoc.

  • [WINNT] help - MS exchange server 2007, lamer <=