[WINNT] Jak najszybciej przywracac system xp ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Jak najszybciej przywracac system xp ?
From: " 666" <j.666@gazeta.pl>
Date: Thu, 27 Feb 2014 10:06:01 +0100
Mam trudność z dobraniem sterownika AHCI do dysku Intel X25-M.
XP sp3 pracuje w trybie IDE (Serial ATA), no a wiadomo, że warto byłoby zmienić na tryb AHCI. Zmiana sterownika na AHCI poprzez menedżera urządzeń pod pracujacym systemem, restart, i zmiana w Bios na natywny SATA wywołują kolejne restarty, więc muszę jeszcze poeksperymentować. System (ustawiony na IDE) przywracam z obrazu partycji, no ale robienie obrazu (ok. 20 GB) i przywracanie całej partycji (ok. 40 GB) trochę trwa.

PYTANIE:

Czy i jak można zaoszczędzić czas posługując się - zamiast obrazem całej partycji - np. tylko kopią rejestru i odtworzeniem rejestru z takiej kopii? Czy zmiana sterownika w menedżerze urządzeń wywołuje także jakieś inne zmiany poza rejestrem, np. w mbr czy innych plikach startowych?

Konsoli odzyskiwania win xp nie instalowałem - może tędy byłaby droga?
Nie chcę za bardzo "śmiecić" na dysku.