[WINNT] Zainfekowany system - zaszyfrowane pliki *.OMG!

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Zainfekowany system - zaszyfrowane pliki *.OMG!
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 03 Feb 2014 19:59:15 +0100
Witajcie!

Wlazło jakieś dziadostwo, zaszyfrowało pliki (*.xls, *.jpg, *.txt - najczęściej używane rozszerzenia).
Teraz chce, aby zapłacić.

Problem dotyczy maszyn z Win7 Pro i serwera Win 2008 Std /x64 (SQL + serwer plików).

To, co dziwne:
starsze backupy sprzed kilu dni mają pliki zaszyfrowane (*.OMG!), zaś nowsze (sprzed 2-3 dni) wydają się czyste.

Jak dziada znaleźć i wypatroszyć?

Spybot nic nie widzi, Macrofix pokazuje jedynie mało znaczące ciasteczka, Comodo antyvir nic nie widzi, Avast Pro - tak samo :(

W Sieci znalazłem info, aby użyć Spybota.
Znalazłem też info, żeby wyciąć wpisy w rejestrze systemowym - opisywanych gałęzi w Win7 ani Win 2008 nie ma.

Może się okazać, że gdzieś jest time-bomb, i po przywróceniu backupu problem po czasie wystąpi ponownie.

Spotkał się ktoś z jakimiś informacjami?
Jakieś linki?

--
Pozdrawiam.

Adam