[WINNT] regsvr32 /u - wyłączenie wszystkich opisów plików na dolnym pask

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] regsvr32 /u - wyłączenie wszystkich opisów plików na dolnym pasku stanu
From: jędrek <wytnijandx3wytnij@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 26 Nov 2013 20:09:50 +0100
Znane są mi tylko wyrejestrowujące polecenia:

m.in. dla avi, mp3, wave
regsvr32 /u shmedia.dll

dla graficznych plików jpg, png, bmp:
regsvr32 /u shimgvw.dll

Generalnie chciałem wyłączyć te niepotrzebne, spowalniające działanie systemu opisy (na dolnym pasku stanu foldera, po zaznaczeniu pliku) dla wszystkich możliwych rozszerzeń, bo często ta fontanna utrudnia usunięcie pliku i system twierdzi, że plik jest używany i obecnie nie może go usunąć. Od kiedy dla plików avi wyrejestrowałem bibliotekę shmedia.dll problem zniknął.

Jak teraz rozpoznać, która konkretnie bilbioteka jest powiązana z danym rozszerzeniem aby można było ją odinstalować? Jakiś sprytny programik do tego celu jest?

Wkurzające są te rozszerzone informacje na dolnym pasku stanu dla EXE, dla PDF, TS, MP4, FLV, MKV i wiele innych gdzie na pasku dolnym wyświetla się często opowiadanie związane z danym rozszerzeniem.

Czy da się hurtowo to wyłączyć dla wszystkich możliwych plików? Tak jak to miał stary poczciwy win2k, mało głupot i wodotrysków = szybkość działania. Czy trzeba poszukiwać dla każdego rozszerzenia ekstra związanych z nimi bibliotek dll? I ręcznie po kolei wyrejestrowywać? Może jakiś jeden wpis w rejestrze hurtowo załatwi tą fontannę?