Re: [WINNT] windows defender

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] windows defender
From: Piotr Palusiński <perfekt_xl@invalid.wp.pl>
Date: Fri, 20 Sep 2013 16:07:36 +0200
In news:l1h3hm$l04$1@node2.news.atman.pl,
*Andrzej* <asad10@gazeta.NO_Spam.pl> typed:
Witam,
Pacjent to laptop Sony Vaio, system W8x64.
Był zainstalowany antywirus, wersja czasowa i się skończył.
Odinstalowałem i usiłuję uruchomić Windows Defender, ale bez skutku.
Centrum akcji pokazuje brak antywirusa, jest 'włącz WD' kliknięcie
powoduje, że coś się dzieje przez moment, ale się nie włącza, komunikat
jest 'usługa wyłączona'.
Kiedy idę do usług widzę, że usługa wyłączona, kliknięcie 'włącz' jak
poprzednio.
Usiłowałem zainstalować na nowo, ale komunikat jest 'zainstalowany'.
Czy jest jakiś sposób naprawy prócz zainstalowania W8 na nowo?

Dokonaj odświeżania  systemu

1. Na ekranie startowym (ekran z kafelkami) wpisz cmd system powinien znaleźć "wiersz polecenia" kliknij ikonę prawym przyciskiem myszy i z dolnego menu wybierz opcje "Uruchom jako administrator".

2. W wierszu polecenia (czarny ekran) wpisujemy polecenie "recimg -CreateImage C:\RefreshImage" wtedy klikamy przycisk enter w celu zatwierdzenia polecenia. Proces ten powinien zająć dłuższą chwile czasu od 20 minut nawet do kilku godzin (*1).

3. Po wykonaniu się tego polecenia w wierszu polecenia otrzymasz informacje "Recovery image creation and registration completed successfully".

4. Następnie przejdź do panelu funkcji "charms" i tam wybrać opcje "ustawienia", następnie "Zmień ustawienia komputera". W ustawieniach po lewej stronie proszę wybrać opcje "ogólne" i po prawej stronie w opcji "Odświeżanie komputera z zachowaniem istniejących plików" klikając na przycisk "Rozpocznij".

5. Po kliknięciu na ta opcje powinien rozpocząć sie proces odświeżania systemu.

*1 -  Standardowo odświeżenie systemu usuwa aplikacje pulpitowe.
http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows-8/restore-refresh-reset-pc
Dzięki utworzeniu obrazu aplikacji recimg -CreateImage C:\RefreshImage system zachowa zainstalowane aplikacje, również pulpitowe

Czy wobec tego stanu rzeczy jedynym rozwiązaniem jest użycie innego
antywira?
Jaki polecilibyście? Używałem AVG i byłem zadowolony.

Nie jest potrzebny, ponieważ w systemie Win8 jest już zainstalowany Windows Defender

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP - Windows Expert-Consumer]
http://mvp.microsoft.com/en-us/mvp/Piotr%20Palusinski-10686