[WINNT] antywirus i szemrane pliki

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] antywirus i szemrane pliki
From: rs <no.address@no.spam.info>
Date: Sat, 31 Aug 2013 01:28:58 -0400
zdarzyło mi się, ze ściągnąłem jakiś freeware czy shareware w rarze/zipie. kiedy rozkompresowalem archiwum, plik exekucyjny natychmiast wyparowywał. autorzy takiego programu czasami ostrzegali, ze niektóre antywirusy mogą być zbyt czujne. sprawdzałem te pliki na innych maszynach, były czyste. i teraz. nod32 daje opcje tymczasowego wyłączenia zapory. ma dodatkowo ustawione nie wykrywanie/nie reagowanie w przypadku wykrycia potencjalnych zagrożeń, a mimo to po tymczasowym jego wyłączeniu, nadal takie pliki usuwa. podobnie robi comodo. wygląda na to, ze jedyna metoda, żeby taki program, z takiego szemranego pliku zainstalować, to odinstalowanie programu antywirusowego (albo zablokowanie jego servisów), rozkompresowanie archiwum, zainstalowanie danego programu i ponowne zainstalowanie antywirusa, ale to zbyt czasochłonne. czy w dwóch wspomnianych wyżej programach antywirusowych istnieje możliwość, _skutecznego_ zablokowania takiej nadwrażliwości? będę wdzięczny za podpowiedz. <rs>