Re: [WINNT] wiele katalogow rozne pliki

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] wiele katalogow rozne pliki
From: "Anerys" <spam.nie.jest@spoko.pl>
Date: Wed, 12 Jun 2013 11:37:48 +0200

Użytkownik "Wojtek" <gdzies234543@wp.pl> napisał w wiadomości news:kp9f9c$2e7$1@mx1.internetia.pl...
Witam!

Mam kilkadziesiąt katalogów w których znajduje się kilka rodzajów plików. Chciałbym wrzucić wszystkie pliki (ze wszystkich katalogów) o rozszerzeniu np. bmp do jednego nowego katalogu. Czym mogę to wykonać?

Ja bym użył Total Commander, jeśli te pliki są w jednym katalogu i jego podkatalogach, to jest najprościej. Metod jest kilka, można sie posłużyć wyszukiwarką, można filtrowaniem widoku, można ręcznym wybieraniem z listy. Pierwsza metoda, dość prymitywna, ale używam jej czasem, bo jest dość prosta. W katalogu najwyższego rzędu, który nas interesuje, wciskamy CTRL-B, ustawiamy sortowanie wg rozszerzeń, zaznaczamy nas interesujące, F6 (w drugim panelu musi być katalog docelowy) i jadziem. Może się okazać, że nastąpi zdubletowanie nazw plików, TC ma narzędzie pozwalające rozwiązać taką sytuację bez konieczności decydowania, czy któryś z plików usunąć/nadpisać (oczywiście można, jeśli tak uznasz), jest ono wbudowane w kopiarkę/przenoszarkę, trzeba wybrać z listy "więcej opcji" opcję "automatycznie przemianuj", są dwie, nieco się różniące. Druga metoda, elastyczniejsza - w interesującym nas katalogu dajemy ALT-F7, wzorcem do wyszukiwania będzie *.JPG (czy inne rozszerzenie jakie chcemy), nie samo JPG, gdyz wtedy wyszuka też po nazwach, jak skończy, dajemy wyplucie wyników do panelu, następnie CTRL-A w tym panelu, F6 - i jadziem, jak poprzednio. Wyjście z panelu wyników przez naciśnięcie klawisza backspace. Narzędzie do wyszukiwania jest też w systemie, LPM na wolnym miejscu pulpitu, klawisz F3 i jedziesz :) Nie pamietam, czy ma takie opcje, o które pytasz, zawsze korzystałem z innych.
To już trochę wiesz, kombinuj, powodzenia.