[WINNT] MS Access: problem z funkcją Policz

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] MS Access: problem z funkcją Policz
From: Basia <basia_kier@op.pl>
Date: Fri, 24 May 2013 04:23:07 -0700 (PDT)
Temat nie na tę grupę, ale - niestety - to jedna z nielicznych jeszcze
"żyjących", zatem wybaczcie :)
Rozwiązuję sobie zadania maturalne z informatyki i na poziomie rozszerzonym
trafiła mi się "zagwozdka" z zadaniem wykorzystującym Access'a (używam wersji z
pakietu Office 2003). Krótko: jest baza danych wypożyczalni filmów z tabelami:
1. FILMY. Pola to: ID_filmu, Tytul, Kraj_produkcji, Gatunek, Cena_w_zl.
2. KLIENCI. Pola to: Pesel, Imie, Nazwisko.
3. WYPOZYCZENIA. Pola to: ID_wyp, Data_wyp, ID_filmu, Pesel.
Dane poprawnie zaimportowane, tabele powiązane relacjami (FILMY i WYPOZYCZENIA
polem ID_filmu; KLIENCI i WYPOZYCZENIA polem Pesel), 4 podpunkty zadania
zrobione, a w piątym mam problem.
Zadanie jest takie: "Podaj liczbę filmów oraz tytuły filmów, które nie zostały
wypożyczone ani razu przez klientów usługi VOD na etapie testowania."
Co zrobiłam?
Utworzyłam kwerendę podsumowującą (włączyłam SUMY) z tabel FILMY i
WYPOZYCZENIA. Wzięłam pole Tytul z tabeli FILMY oraz pole ID_wyp z tabeli
WYPOZYCZENIA. Dla pola Tytul ustawiłam "Grupuj według", a dla pola ID_wyp
wybrałam funkcję Policz. I tu jest problem. Owszem funkcja liczy (poprawnie,
sprawdzałam "ręcznie"), ale nie podaje wartości zerowych - czyli nie znajduje
filmów niewypożyczonych (nie ma ich w wyniku kwerendy). Zmiana pola na
Data_wyp, ID_filmu czy Pesel nic nie daje. Czy funkcja Policz nie podaje
wartości zerowych? Czy jakoś można "zmusić" Access'a do podania tych wartości?
Czy może poradzić sobie inaczej (jak)? Szperanie w Google nic nie przyniosło.
Z góry dziękuje za pomoc i ewentualną podpowiedź.