Re: [WINNT] notepad++ z cyrylica

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] notepad++ z cyrylica
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Tue, 14 May 2013 12:47:34 +0200
Dnia Wed, 8 May 2013 15:40:34 +0200, 1634Racine napisał(a):

> jak zakodowany jest plik, to zdaje sie, ze widac juz w n++. (Chyba)
> wystarczy otworzyc w n++ plik, potem zakladka "format" - i tam kropka
> ustawia sie na pokazanie aktualnego zakodowania pliku...

No właśnie chyba nie do końca - trzeba mu ręcznie to wskazać. Czyli IMVHO
zgadujesz.

> a co do przekodowania, na przyklad cyrylicy, ktora dostane jako ansi i widze
> krzaki w n++: czy chodzi o to, ze teraz mam taki plik przekodowac/zapisac w
> gzegzolce w u-8 i teraz juz zobacze cyrylice?

Moim zdaniem tak.

> Ale ztcw, to moge to samo wykonac w n++, bo tak:
> pisze na probe jakis  plik txt i w n++ koduje go w ansi (jakis polski tekst
> ma w srodku), zamykam, otwieram, via "format" widze, ze faktycznie jest to
> plik w ansi, zmieniam w "format" ansi na u-8, robie zapisz, zamykam,
> otwieram tenze plik, klikam zakladke "format" i widze, ze plik  jest w u-8.
> Czyli przekodowalem.
> Mam racje?

Bardzo możliwe. Użycie Gżegżółki polecam dlatego, że unikasz wtedy
zgadywania w jakim kodowaniu masz plik. Po prostu wskazujesz źródło,
określasz kodowanie wyjściowe, klikasz i konwersja zrobiona. Gżegżółka sobie
sama automatycznie wykryje kodowanie źródłowe.

> Nie moge tego samego wykonac z cyrylica, bo chyba nie za bardzo moge w xpsp3
> PL utworzyc plik cyrylicowy ansi, ale tak, zebym widzial cyrylice.

Tego nie wiem.

[ Saying things doesn't make them true.                                    ]
[                                                           ("House M.D.") ]