Re: skuteczne wyczyszczenie calego dysku z danych

Autor: m4rkiz <m4rkiz_at_mail.od.wujka.na.g.com>
Data: Tue, 23 Apr 2013 14:23:11 +0100

"1634Racine" <1634_at_Racine.pl> wrote in message
> nie moge doczytac w helpie: nie slabszy algorytm czyszczenia niz np. DoD?

DoD 5220.22-M to trzy przebiegi - 0,1,losowy

hddscan to jeden przebieg, wystarczy

zadna firma na rynku nie oferuje odzyskiwania nadpisanych nawet jednokrotnie
danych ze wspolczesnych dyskow (to ze moze sie udac cos przywrocic z
realokowanych sektorow czy mft po zapelnieniu przez user partycji smieciami
oznacza tylko ze dysk zostal nieprawidlowo wyczyszczony - sposobu na
realokowane sektory nie znam i szukal nie bede ze wzgledu na zbyt znikoma
ilosc danych i zbyt skomplikowany proces odzyskiwania)

agencje rzadowe raczej zawioza cie prosto do guantanamo niz beda rzezbily
w 500GB odzyskanych z bardzo niskim prawdopodobienstwem danych w dysku
ktory podstepnie nabyly od ciebie na allegro

kowalski nie pozna zawartosci ani jednego sektora z prawdopodobienstwem
100%, nawet gdyby zdecydowal sie wydac rownowartosc samochodu na analize
dysku kupionego od przypadkowej osoby na allegro

mozna czyscic kilkudziesiecioma przebiegami tak samo jak nosic foliowe
czapeczki, prawda jest taka ze dysk na ktorym faktycznie sa dane ktore
mogly by byc cos warte kosztuje zwykle mniej niz wyczyszczenie go przez
osobe ktora jeszcze moze miec do nich oficjalny dostep (okolice szefa
dzialu it) wiec w znanych mi przypadkach takie sprawy zalatwia sie
'mlotkiem' - taniej, prosciej a weryfikacja powodzenia trwa sekunde