Re: [WIN7] - Wylaczenie monitora powoduje przemieszcza sie el. pulpitu

Autor: doom3 <doom3mk_at_o2.pl>
Data: Sat, 13 Apr 2013 21:18:18 +0200

Użytkownik "PM" <pm_at_xx.xx> napisał w wiadomości

> Rzuć okiem czy w sterowniku do karty niema opcji ustawień wyjścia. A w
> samej widzie zobacz czy nieda się wyłączyć monitora nr 2 (wiem że go
> niema, ale może tu coś jest nie halo)

Karta graf. to leciwa 7600GT, takze za wiele bajerow toto nie ma. Jedno DVI
jedno RGB.

W panelu Nvidia jak i w sterowniku windows nie widac zadnych innych
monitorow. W panelu nvidia jest wyswietlone zlacze: DVI - Monitor PC.

Pokombinuje jeszcze z ustawieniem skalowania w panelu nvidii (choc watpie
aby to przyniosko jakis efekt)

Kombinowalem sporo w miedzy czasie, aby sprawdzic gdzie moze lezyc problem:

- wylaczylem sterownik "pomostowy" UltraVnc Hook Driver z kart graficznych
- odlaczylem kabel DVI od monitora, po czym go wylaczylem, po 5 minutach,
wlaczylem monitor i dopiero pozniej podpialem DVI, efekt ten sam :/
- wylaczalem i wlaczalem VMWare (komputer ktorego dotycza problemu to
oczywiscie HOST) bo pomyslalem, ze byc moze tutaj jakis zgrzyt ze
sterownikami, mapowaniem pamieci lub inne kwiatki.

Generalnie co byl nie robil, to po 5 min od wylaczenia monitora, kiedy go
wlacze, dioda miga, jakby nie miala sygnalu. Kiedy odlacze i podlacze kabel
DVI ponownie obraz sie pojawia, ale wiekszosc rzeczy na pulpicie jest
poprzemieszczana czy tam posciagana.

Tutaj pozostalo mi jeszcze do sprawdzenia odlaczenie samego DVI, odczekanie
5 min (bez wylaczania monitora power'em) i podlaczenie DVI.

Cos mi chodzi po glowie, ze byc moze to jakies "jaja" sprzetowe w samym
monitorze, byc moze chwile po wlaczeniu raportuje on windowsowi jakies
bzdury przykladowo nizsza rozdzalke niz jego natywna, nastepuje rozpierdziel
ze strony windowsa spowodowany nizsza rozdzelczoscia wyswietlacza, po czym
zanim ujrze obraz, monitor raportuje 1080p i wszystko wraca do normy no ale
nie ikonki wiadomo... tak sobie glosno mysle.

Pozdro

--
doom3