zdalny pulpit blokuje drukarkę

Autor: MarkPunk <markpunk_at_poczta.fm>
Data: Wed, 10 Apr 2013 07:29:14 -0700 (PDT)

sytuacja wygląda następująco

komputer XP pro w sieci udostępnia drukarkę podpiętą do portu LPT1: zwykła igłowa OKI3320

i w sytuacji gdy podłącze się do niego zdalnym pulpitem (sesja równoległa)to przestaje działać kolejka wydruku do chwili wylogowania

co może to blokować

w ustawieniach "mstsc" po stronie klienta odznaczyłem przechwytywanie drukarek i portów

również po stronie serwera za pomocą gpedit.msc włączyłem w

konfiguracja komputera/szablony administracyjne/usługi terminalowe/przekierowanie danych serwera/klienta

nie zezwalaj na przekierowanie portu COM :właczone
nie zezwalaj na przekierowanie portu LPT :włączone
nie zezwalaj na przekierowywanie drukarek :włączone
nie ustawiaj drukarki domyślnej klienta... :włączone

zaznaczam, że wszystko działało dobrze od paru lat - problem pojawił się na tym jednym komputerze około 2 miesięcy temu, ale dopiero teraz mi go zgłoszono

czy ktoś spotkał sie z takim dziwnym zachowaniem ?