Re: nie mogę zainstalować systemu

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Fri, 5 Apr 2013 14:22:35 +0200

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac_at_go2.pl> napisał w wiadomości

> No to jak wytłumaczysz fakt że kiedy płytka instalacyjna jest w napędzie
> XP rusza a kiedy brak to nie chce? IMO tylko tym że kopia na dysku jest

Nie wiem czemu - śmierdzi mi to rozjechaną geometrią dysku... Tylko teraz
problem jest, które konkretnie miejsce śmierdzi, bo wtedy sposób
postępowania jest różny... Czy błędny jest wpis w MBR, czy w BIOS
przestawiło się z "LBA" na LARGE, czy wręcz NORMAL? Jeśli jest do wyboru
AUTO, to ustawić... Powinno wystarczyć. Gdy wpis jest w MBR, to wtedy
poprawia się TESTDISKiem. Gdy oba miejsca są błędne - to oba trzeba
"ruchnąć".
(Bywa, że rozjechana geometria pomstować będzie komunikatem nie o problemie
z HAL, ale wprost, że np. nie znalazło NTLDR, albo, że nie może go odczytać,
zależy od konkretnego przypadku, oba miałem)