Winpopup - co zamiast posłańca w windows7?

Autor: Artur Frydel <spamerom_at_mowimy.nie>
Data: Fri, 5 Apr 2013 10:40:41 +0200

Witam.

Mam dwie maszynki w sieci LAN. Jedna to linuks, i maszyna ta wysyła
komunikaty winpopup do maszyny z windowsem (uruchomiłem to zgodnie z
tutorialem dostępnym tutaj: http://www.banita.pl/konf/smbpopupwinxp.html).
Do tej pory wszystko działało, bo na drugiej maszynce był Windows XP z
włączoną usługą "posłaniec". Teraz jest windows 7 i posłańca brak.

Czy są jakieś sensowne i darmowe zamienniki posłańca? Ewentualnie jak
najprościej wysłać komunikat z linuksa (tylko z linii poleceń, nie mam tam
zainstalowanego X), do windowsa 7. Mogę na windowsie zainstalować dowolne,
darmowe oprogramowanie (tak więc nie musi to być usługa systemowa). Tyle
że nie mogę znaleźć LAN messengera który dogadałby się z konsolą
linuksa...

Może ktoś z Was już to przerabiał i wie jak wysłać wiadomości z konsoli
linuksa (ściślej, z debiana) na ekran windowsa 7 ?

--
bzyk | artur.frydel [at] gmail.com
I'd like to meet the man who invented sex and see what he's