Re: Debugging Tools for windows (xp)

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Fri, 22 Mar 2013 23:26:11 +0100

PureNick in news:mn.b4027dd329ce97ac.84011_at_zax.pl
[........................]
> Właśnie, dotnety!
> Ja odkąd pamiętam, to na co drugim komputerze mam problem z instalacją.
> Na przykład instaluję .NET Framework 2.0, wszystko przebiega wzorcowo
> do samego końca, komunikat że zakończono, no to restart dla higieny,
> ale później nie mogę uruchomnić programu, który wymaga tego środowiska.
> W katalogu C:\WINDOWS/Microsoft.NET wygląda, że się zainstalowało,
> są spore podkatalogi - ale dupa...
> Czy masz jakieś doświadczenia w tej materii?
> Pozdruffka

koniecznosc zainstalowania pierwszego dotneta pojawila sie u mnie w chwili
instalacji powerxp i zaraz potem sterownikow do nowego laptopa - po prostu
jeden ze sterow mial w paczce dotnet 3.5, sam sie z koniecznosci
zainstalowal, wiec nie bylo sposobu na unikniecie dotneta pierwszego :)
Pewnie potem pomyslalem, ze jak juz, to juz, trzeba poinstalowac wszystkie,
ale zdaje sie, ze nie za usilnie szukalem www z wszystkimi dotnetami po
kolei, raczej kolejne wpadaly z aplikacjami, ktore same dociagaly konieczny
im dotnet.
Z tym, ze to kiepskawe rozwiazanie. Sa bardziej postawione na nogach, podam
Ci moj obecny patent, ktory rozwiazuje nie tylko dotnety, ale w ogole
aktualizowanie powerxp (innych okien takze):

stad http://download.wsusoffline.net/
sciagasz http://download.wsusoffline.net/wsusoffline83.zip

ROZPAKOWUJESZ zipa -> odpalasz program UpdateGenerator.exe -> listek "legacy
products" -> zaznaczasz tylko to:
- polish,
- include service packs,
- (jesli chcesz to antywirus MS sec. essentials)
- verify...,
- Include C++ Red.,
- pierwsze okienko CREATE ISO IMAGES.

klikasz start.
(pewnie zapyta, czy upgrade tego programiku zrobic, dajesz ok,aktualizuje
sie i mozesz wystartowac od nowa z wyzej zaklikanymi opcjami, sprawdz czy
tak jest)

I teraz program zbiera wszystko, co jest z MSoftu w sprawie xp do dnia
dzisiejszego. Wszystko. TAKŻE WSZELKIE DOTNETY.
Nie jest wazne co juz masz w systemie - zgarnia wszystko co MS wymalowal dla
xp.

W podkatalogu ISO tego programu wykona obraz plyty *.iso ze sciagnietych
plikow o wadze mniej wiecej 1.5 giga.

zawieszasz iso na wirtualnym dysku, odpalasz z tej plyty poprzez zawarty w
niej plik UpdateInstaller.exe.
Nastapi aktualizacja systemu.
W trakcie aktualizacji plyta wyczaja co juz masz w systemie, czyli standard:
masz - nie instaluje, nie masz - instaluje.
W ten sposob wklepie wszelkie potrzebne dotnety na przyklad, wszelkie inne
braki uzupelni.

I to wszystko.

Mozesz sobie sprawdzic jakie masz zainstalowane dotnety np. tym prostym
program: http://portableapps.com/apps/utilities/dotnetinspector-portable

Jedna uwaga koncowa:
jest pewna okolicznosc klopotliwa przy tym sciaganiu plikow do wykonania
iso. Czasami jakis plik (a nawet pliki) jakby... "sie" nie zalapie na
sciagniecie.
Ja robie tak, ze w zdroworozsadkowych odstepach czasu sciagam powiedzmy z 4
razy - w koncu robi sie to samoistnie i nie kazdego dnia przeciez bedziesz
sie w to bawil,tylko co pare miesiecy, a moze tylko teraz, raz :) - i jesli
widze, ze waga dwoch ,trzech obrazow plyt iso jest taka sama i najwieksza z
wykonanych , to uznaje, ze mam fulla :)
Warto rzucic okiem na loga z wykonania plyty.